اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

نگاه ویژه به برخی مطالبات فرهنگی در عرصه وقف ضروری است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: نگاه ویژه به برخی مطالبات فرهنگی در عرصه وقف ضروری است و نمی‌توان به وقف تنها نگاه اقتصادی داشت.

نگاه ویژه به برخی مطالبات فرهنگی در عرصه وقف ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار عصر امروز در نشستی با مدیران اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار داشت: خدمتگذاری به وقف در گرو بهره‌وری اقتصادی موقوفات است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تاکید کرد: وقف دارای جایگاه ارزشمندی است که می‌تواند عامل فرهنگ سازی نیز باشد.

جوکار همچنین با اشاره به وجود موقوفات قدیمی مثل آب انبار ها بیان کرد: ورود بخش خصوصی به این عرصه برای بهره‌وری بیشتر موقوفات و جلوگیری از تخریب آن امری پسندیده خواهد بود.

وی، نگاه ویژه به برخی از مطالبات فرهنگی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: در بعضی از مناطق نیاز به احداث مدارس وجود دارد که این جزو مطالبات فرهنگی خواهد بود و نمی‌توان نگاه تنها اقتصادی به آن داشت.

جوکار همچنین بهره‌وری و احیای موقوفات را خدمتگذاری به وقف عنوان کرد و افزود:  باید با ترویج این سنت حسنه در بین جامعه، شاهد رونق بیش از پیش آن در جامعه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف به ویژه در سال‌های اخیر، اتفاقات قابل توجهی با رویکرد تحول گرایانه در سازمان اوقاف انجام شده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، تاسیس سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه را از کارهای اساسی سازمان اوقاف برشمرد و افزود: مراحل ثبت موقوفه، تنظیم اسناد اجاره، دریافت و پرداخت‌های مالی و کلیه امور مرتبط با موقوفات و نیات واقفین در سامانه جامع انجام و پردازش می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد رقبات و موقوفات استان یزد بیان کرد: از نظر آمار استان یزد جایگاه هفتم را در کشور داراست ولی از منظر درآمد عواید موقوفات به علت وجود موقوفات انتفاعی مانند مساجد و حسینیه‌ها و ... همچنین تعداد بالای موقوفات زراعی و خشکسالی‌های سال‌های گذشته، موقوفات استان یزد درآمد پایینی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین به تشریح فعالیت‌های شاخص فرهنگی از ابتدای سال جاری پرداخت و بیان کرد: در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف هر هفته دو برنامه محتوایی در رادیو و یک برنامه محتوایی در سیمای استان در حال پخش است ضمن اینکه طرح ترویج فرهنگ وقف در مدارس استان و در بین دانش‌آموزان در حال اجراست.

عادل همچنین تغییر نگاه جامعه به وقف را مورد تاکید قرار داد و افزود: جامعه باید نگاه و نگرش دقیق‌تری نسبت به نیت واقفین، ادای حق وقف و جایگاه متولی داشته باشند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول