اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

مقابله ارتش با شبه‌نظامیان خارجی در وزیرستان/ هزاران شبه نظامی خارجی در مناطق قبایلی

همزمان با آغاز عملیات ارتش در مناطق قبایلی، نیروهای امنیتی پاکستان به ‌زودی عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی مناطق قبایلی از شبه‌نظامیان خارجی آغاز می‌کنند.

مقابله ارتش با شبه‌نظامیان خارجی در وزیرستان/ هزاران شبه نظامی خارجی در مناطق قبایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، اگر چه اطلاعات دقیقی از شمار شبه‌نظامیان خارجی مستقر در مناطق قبایلی پاکستان در دست نیست، اما گفته می‌شود که تعداد آنان به هزاران نفر می‌رسد که اغلبشان تبعه کشورهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، آفریقا و اروپا هستند.

به نوشته رسانه‌های پاکستانی، تعداد کمی از این شبه‌نظامیان خارجی مرتبط با گروه «تحریک طالبان پاکستان» هستند و اغلب آنان هنوز با نیروهای القاعده مستقر در افغانستان در ارتباط می‌باشند.

طبق این گزارش، این شبه‌نظامیان با عبور از مرزهای متخلخل پاکستان، وارد این کشور شده و بر ضد نیروهای امنیتی دست به عملیات می‌زنند که مقابله با این پدیده نیازمند همکاری کشورهای همسایه از جمله افغانستان است.

به گفته منابع دولتی پاکستان، به نیروهای امنیتی پاکستان دستور داده شده تا محل اختفای شبه‌نظامیان خارجی را شناسایی کرده و آنان را هدف قرار دهند.

ارتش پاکستان حدود یک هفته است که عملیات گسترده‌ای را در مناطق قبایلی این کشور آغاز کرده که بر اثر آن تاکنون چند تن از فرماندهان ارشد طالبان کشته شده‌اند.

این عملیات تاکنون واکنش‌های متفاوتی را در داخل این کشور در پی داشته و حتی برخی کارشناسان، این اقدام را نتیجه توافقات پشت پرده پاکستان و آمریکا دانسته و معتقدند که عملیات ارتش جایگزینی برای حمله پهپادهای آمریکایی به این منطقه از پاکستان می‌باشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول