اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

بارندگی آذرماه بوشهر بیش از میزان بارش باران در سال زراعی جاری بود

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: میزان بارندگی آذرماه امسال بیش از میزان بارندگی در سال زراعی جاری بوده است.

بارندگی آذرماه بوشهر بیش از میزان بارش باران در سال زراعی جاری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متوسط بارندگی در سال زراعی در استان بوشهر 235 میلی‌متر بوده در حالی که بارندگی روزهای 5 و 6 آذر در بوشهر، دشتستان و خارگ و گناوه به حدود 242 میلی‌متر رسید و این بارش نشان می‌دهد سابقه این وضعیت را بعد از سال 65 در استان بوشهر نداشتیم.

رستمی خاطرنشان کرد: در حالی که بارش خیلی سنگین بود اما اقدامات انجام شده قبل از این بارش‌ها موجب شد جلوی بسیاری از خسارت‌های بیشتر گرفته شود و با آمادگی مسئولان، بحران به خوبی مدیریت شد.

وی گفت: بر اثر بارش‌های اخیر 140 میلیون مترمکعب آب در سد رئیس‌علی دلواری و در تغذیه‌های مصنوعی آب ذخیره شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته خسارت سیل در استان بوشهر به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، معابر شهری و وسائل مردمی در مجموع به 110 میلیارد تومان رسیده است.

رستمی با بیان اینکه 37 میلیارد تومان از این خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی است، بیان داشت: از وزارت جهاد انتظار داریم با وجود خسارت‌های سیل کمک‌های خوبی به استان داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش‌های مسئولان و مدیران اجرایی استان بوشهر در جریان سیل اخیر گفت: نیروهای مردمی، بسیج و سپاه نیز کمک‌های شایانی در این مدت داشتند و از تلاش‌های آنان نیز نهایت قدردانی را داریم.

معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر لایروبی معابر برخی شهرها، اداراتی همچون راه و شهرسازی و برق نیازمند تقویت بنیه مالی هستند.

انتهای پیام/66006/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول