اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

بازرسی و انطباق استاندارد 1350 وسیله سنجش در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول سال جاری بازرسان اداره کل استاندارد از حدود یک‌هزار و 350 واحد صنفی و خدماتی دارای وسایل سنجش (ترازو) بازرسی و صحت وسایل مذکور را مورد ارزیابی قرار دادند.

بازرسی و انطباق استاندارد 1350 وسیله سنجش در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرتضی رهنما ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، وسایل سنجش مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و لذا بازرسان این اداره کل و شرکت‌های تایید صلاحیت شده در راستای انجام این وظیفه قانونی از واحدهای صنفی و خدماتی بازدید و بازرسی به عمل آوردند.

این مسئول افزود: در این مرحله از بازدیدها تعداد هزار و 350 مورد از وسایل سنجش مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت و مشخص شد که یک درصد وسایل مذکور غیر استاندارد و معیوب هستند که به همین منظور به دارندگان دستگاه‌های معیوب اخطار لازم جهت رفع نقص با مهلت معین داده شد.

به گفته سرپرست اداره‌کل استاندارد این استان، وسایل سنجش و ترازوها مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا این وسایل علاوه بر داشتن نشان استاندارد باید سالانه مورد بازرسی و کنترل کارشناسان استاندارد قرار گرفته و برچسب کنترل و بازرسی بر روی آنها نصب شود و در صورت عدم همکاری متصدیان وسایل سنجش با بازرسان اداره کل استاندارد، متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/82009/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول