اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند:

تعمیق باورهای دینی باید به صورت ارادی و داوطلبانه باشد

امام جمعه مرند گفت: تعمیق باورهای دینی باید به صورت ارادی و داوطلبانه صورت گیرد.

تعمیق باورهای دینی باید به صورت ارادی و داوطلبانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز در محل سالن همایش فرمانداری ویژه شهرستان مرند که با حضور معاونت نیروی انسانی و اداری و دبیر ستاد اقامه نماز استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با ذکر روایاتی از ائمه معصومین بر اهمیت فضیلت‌های نماز اول وقت تاکید کرد.

وی گفت: اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند نزد پروردگار خویش به درجات عالیه می‌رسد ضمن آنکه ترویج فرهنگ نمازهای جماعت و اول وقت به خصوص در بین جوانان باعث تقویت پایه‌های اساسی معنوی و اقتصادی جامعه نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد.

نعمت‌زاده بر عمل به فرایض واجب از روی باور قلبی تاکید کرد و گفت: اگر چه پیگیری چگونگی اقامه نماز جماعت در ادارات می‌تواند از وظایف ستاد اقامه نماز یا شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان تعریف اما تعمیق باورهای دینی باید به صورت ارادی و داوطلبانه صورت گیرد و ایمان به وجوب فرایض در نهاد آدمی نقش ببندد.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ نماز در ادارات اظهار کرد: اگر ادارات در به جای آوردن نماز جماعت پیشگام باشند، گرایش عامه به واجبات دینی، امور خیر و مستحب مثال‌زدنی خواهد بود.

بهنام رضوانی افزود: برانگیختن احساس مسئولیت جمعی به اقامه نماز اول وقت در تحکیم و تعمیق فریضه و فرهنگ نماز مفید است و از انحرافات و ناهنجاری فردی و جمعی به شکل قابل توجهی کاسته خواهد شد.

در این جلسه معاونت نیروی انسانی و اداری استانداری آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به جایگاه اهمیت پرداختن به اقامه نماز در ادارات گفت: فرد مؤمن و مسلمانی که در اقامه نماز اول وقت و جماعت بر یکدیگر سبقت بگیرد نشانه قوت اسلام، استعدادهای معنوی و ریشه مذهبی است که باید بر تقویت و ترویج آن افزود.

علی پاکزاد تصریح کرد: باز کردن فضای معنوی با هدف هرچه بیشتر خدمت کردن به مردم با صدور و ابلاغ بخشنامه شدنی نیست بلکه در بین خود کارمندان و کارکنان باید فضای تزکیه و ایمان همچنین اقامه نماز اول وقت با ایجاد بسترهای مناسب به صورت خودجوش  نمود پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه نماز جماعت نشان از وحدت و قدرت اسلام در جامعه است، اظهار کرد: نماز دیوار بین اسلام و کفر است و در دولت اسلامی نخستین وظیفه تقویت معنویت و نماز همچنین گسترش آن در بین آحاد مردم است که متاسفانه در حال کنونی ما کمترین وقت را به نماز می‌گذرانیم. 

پاکزاد گفت: در بین ادارات و نهادهای دولتی استان آذربایجان‌شرقی بحث اقامه نماز و گسترش فرهنگ نماز اول وقت با درک بینش اسلامی باید برنامه‌ریزی شود تا این فریضه الهی زمینه‌ای باشد برای هر چه بیشتر خدمت کردن به مردم و حل مشکلات مردم که به عنوان ولی‌نعمتان اصلی انقلاب اسلامی شناخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مورد نقش مسئولان و مدیران اجرایی در ایجاد این فضای معنوی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان مرند با ارائه گزارشی از اقامه نماز اول وقت در ادارات و مساجد شهرستان مرند گفت: در 60 مسجد شهرستان مرند نماز جماعت و اول وقت اقامه می‌شود که در مسجد امامزاده یالدور، رفیع‌آباد و قیام برپایی نمازهای جماعت در سه نوبت با حضور پرشکوه مردم متدین شهرستان مرند اقامه می‌شود و در صورت تامین روحانی در کلیه مساجد این شهرستان امکان برگزاری اقامه نمازهای جماعت فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام علی قربانی با بیان اینکه در کلیه ادارات، نهادهای دولتی و کارخانجات شهرستان مرند نماز جماعت برگزار می‌شود، افزود: کمبود فضای موجود در ادارات برای اقامه نماز و یا نمازخانه از مشکلات اصلی در برپایی نماز حتی در دانشگاه‌ها و مدارس شهرستان است.

وی گفت: شهرستان مرند در برگزاری نمازهای جماعت و برنامه‌های ستاد اقامه نماز در استان آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

در خاتمه این جلسه محمد ریاضی دبیر ستاد اقامه نماز استان با ارائه گزارشی از عملکرد ادارات در سطح فرمانداری‌های استان افزود: با بررسی‌ها و گزارشات رسیده مشخص می‌شود که میزان اقامه نماز در بین ادارات و دستگاه‌های دولتی 45 درصد است.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول