اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 168 واحد فرآوری زرشک در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال آینده تعداد 168 واحد فرآوری زرشک در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 168 واحد فرآوری زرشک در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تولیدات زرشک خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته 14 هزار و 304 تن زرشک از باغات استان برداشت شده است.

وی تصریح کرد: ارزش زرشک برداشت شده از باغات استان یک‌هزار و 137 میلیارد ریال بوده است.

14 هزار هکتار از مزارع خراسان‌جنوبی زیر کشت زرشک است

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌‌که در سال جاری 15 هزار تن زرشک از باغات استان برداشت شده است، اذعان داشت: ارزش این محصولات یک‌هزار و 275 میلیارد ریال برآورد شده است.

هادربادی ادامه داد: میزان 14 هزار و 262 هکتار از مزارع خراسان جنوبی زیرکشت زرشک قرار دارد.

وی با بیان این‌‌که زرشک زمینه اشتغال 55 هزار نفر در استان را فراهم کرده است، یادآور شد: خراسان جنوبی 98 درصد زرشک کشور را تولید می‌کند.

فعالیت 4 واحد فرآوری زرشک در خراسان‌جنوبی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: زرشک استان به بیشتر شهرهای کشور از جمله مشهد، تهران، شیراز و اصفهان صادر می‌شود.

هادربادی با اشاره به مشکلات زرشک‌کاران استان متذکر شد: خشکسالی مکرر، کمبود آب، سیستم‌های قدیمی آبیاری، عدم توجه کافی باغداران به هرس، کوددهی و حاصلخیزی خاک از مشکلات عمده زرشک‌کاران استان است.

هادربادی اضافه کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش تولید محصول زرشک، افزایش عملکرد در واحد سطح با اجرای طرح‌های تغذیه، اصلاح و احیاء باغات زرشک، اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و طرح‌های انتقال آب برای افزایش راندمان آبیاری از فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با بیان این‌که با توجه به سازگاری محصول زرشک با شرایط اقلیمی تسهیلات مورد نیاز برای توسعه باغات زرشک و نیز توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری این محصول از محل طرح کارگروه توسعه کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون تعداد 13 واحد فرآوری محصول زرشک مجوز اخذ کرده و در حال ساخت است.

31 درصد مجوزهای واحدهای فرآوری زرشک خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که هم‌اکنون چهار واحد فرآوری زرشک در استان فعال است، اذعان داشت: این واحدها در شهرستان‌های فردوس، قاینات و بیرجند وجود دارد.

هادربادی با بیان این‌که 168 واحد فرآوری زرشک در خراسان جنوبی مجوز تاسیس گرفته است، ادامه داد: ظرفیت این واحدها 21 هزار و 500 تن است که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 14 واحد زرشک استان به بهر‌ه‌برداری رسیده است، یادآور شد: ظرفیت این واحدها 8 هزار و 215 تن است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: میزان 31 درصد از مجوزهای واحدهای زرشک استان تاکنون به بهر‌ه‌برداری رسیده و مابقی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/69010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول