اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان لنده:

قرآن کریم شفای درد نابسامانی‌های کنونی جامعه جهانی است

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان لنده گفت: قرآن کریم شفای درد نابسامانی‌های کنونی جامعه جهانی است.

قرآن کریم شفای درد نابسامانی‌های کنونی جامعه جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده،حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا عصر امروز در جمع دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم ویژگی‌های انحصاری دوران جوانی را مهم‌ترین دوران حیات انسان دانست و گفت: اهمیت دوران جوانی و نوجوانی از یک طرف، و ویژگی‌های منحصر به فرد قرآن کریم از طرف دیگر، موضوع «جوان و انس با قرآن» را موضوعی اساسی و با اهمیت جلوه می دهد.

وی افزود: این هرگز به این معنا نیست که برای سالخوردگان و غیر جوانان انس با قرآن موضوعیت ندارد و اگر کسی در جوانی با قرآن مأنوس نگردید، در پیری این انس ضروری نیست یا حاصل نخواهد شد، بلکه با نگاهی که قرآن به انسان دارد و محتوای تربیتی و سازنده‌ای که برای انسان به ارمغان آورده، بدیهی است که همان دوران جوانی بهترین زمان و استثنایی‌ترین فرصت برای انس با قرآن کریم است.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان لنده خاطرنشان کرد: اگر قرآن با گوشت و خون کسی آمیخته شود، او تربیتی قرآنی خواهد یافت و به حیات معنوی و طیبه قرآنی دست می‌یابد و چنین انسانی هم خود را به فلاح می‌رساند و هم باعث فلاح و رستگاری جامعه می‌شود.

الهی‌نیا تصریح کرد: چنین انسان‌هایی مصداق واقعی صالحین بوده که بشریت از فقدان آنها رنج می‌برد.

وی با اشاره به توصیه‌های امیرالمؤمنین علی (ع) در نامه 31 نهج‌البلاغه خطاب به فرزندانش، یادآور شد: آن حضرت در نامه بسیار مهم و تربیتی خود به فرزندانش با تعبیر شیوایی می‌فرمایند: «جز این نیست که قلب نوجوان همچون زمین خالی بوده که پذیرای هر بذری خواهد بود» بنابراین قلب نوجوان مستعد فراگیری هر گونه آموزه‌ای اعم از حق یا باطل، درست یا نادرست است.

امام جمعه موقت لنده با بیان اینکه قرآن کریم با سایر کتب آسمانی تفاوت‌های بسیاری دارد، ابراز داشت: ارتباط کلیه انسان‌های طالب سعادت و هدایت با قرآن در تمامی عصرها و نسل‌ها، امری بدیهی و اجتناب‌ناپذیر بوده است.

الهی‌نیا، قرآن را کتاب هدایت انسان‌ها و شفای مؤمنین خواند و افزود: این کتاب الهی از یک طرف کتابی است که آسان فرا گرفته می‌شود و در سوره مبارکه قمر این آیه چندین بار تکرار گردیده است که «حقیقتاً ما این قرآن را برای پندآموزی، آسان قرار دادیم. پس آیا پند گیرنده‌ای هست؟».

وی، عدم تدبر در قرآن را عامل بسته بودن قلوب دانست و عنوان داشت: خداوند متعال در آیات بسیاری ضمن دعوت انسان‌ها به تدبّر در قرآن، عدم تدبّر در آیات الهی را هم‌ارز قفل بودن قلب‌ها تلقی کرده و می‌فرماید: افلا یتدبّرون القرآن ام علی قلوب اقفالها «آیا در قرآن تدبر نمی‌کنند یا بر قلب‌هایشان قفل‌هایی زده شده است؟».

الهی‌نیا با تقدیر از اداره آموزش و پرورش، گفت: گردهمایی و مسابقات قرآنی و حضور بیش از 800 دانش‌آموز در این مسابقات زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی در مدارس و جامعه را مهیا می‌سازد و باید این مهم به طور جدی پیگیری شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان لنده با اشاره به نابسامانی‌های سیاسی‌، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه جهانی، بیان داشت: قرآن کریم برنامه سعادت بشریت تنها شفای این نابسامانی‌های جامعه جهانی است.

انتهای‌ پیام/82013/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول