اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد

اعمال معافیت‌های صادراتی در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از اعمال معافیت‌های مالیاتی صادراتی طبق ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد برای بازرگانان در این منطقه خبر داد.

اعمال معافیت‌های صادراتی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، رضا مسرور بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای کنفدراسیون صادرات اتاق ایران با تاکید بر ایجاد مزیت‌های جدید برای بازرگانان اظهار کرد: معافیت‌ها و تخفیف‌های ویژه صادراتی طبق ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد برای بازرگانان در منطقه آزاد انزلی در نظر گرفته می‌شود.

وی به ظرفیت‌های تجاری ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز اشاره کرد و افزود: وجود مزیت‌ها و معافیت‌های قانونی، نزدیکی جغرافیایی به کشورهای مذکور و داشتن توانمندی‌های بسیار در عرصه‌های ترانزیت هوایی از طریق فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل از مزیت‌های منطقه آزاد انزلی است.

مسرور، ترانزیت دریایی با بندر انزلی و بندر در حال احداث کاسپین به همراه مسیر ریلی قزوین ـ رشت ـ انزلی را از جمله مزیت‌های انتخاب منطقه آزاد انزلی برای تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به ایجاد مزیت‌های جدید و تقویت ظرفیت‌های صادراتی در این منطقه، تصریح کرد: همکاری کنفدراسیون صادرکنندگان کشور برای ایجاد مزیت با توجه به مزایای قانونی و موقعیت راهبردی منطقه آزاد انزلی حائز اهمیت است.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه صادرات را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: تولید داخلی باید با توجه به نیازهای بازار منطقه انجام شود.

مسرور، خواستار تشکیل کارگروه مشترک به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های صادراتی منطقه آزاد انزلی شد.

*80 درصد صادرات غیر نفتی کشور توسط 33 تشکل

رئیس هیئت مدیره کنفدراسیون صادرات ایران نیز در دیدار مذکور گفت: 33 تشکل 80 درصد از صادرات غیر نفتی ایران را به عهده دارند.

سید رضا نورانی صادرات را نیازمند بسترسازی عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد با توجه به مزیت‌ها و معافیت‌های قانونی متعدد می‌تواند بستر مناسبی برای تقویت و توسعه صادرات کشور باشد.

انتهای پیام/84001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول