اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت قایقرانی کرمانشاه:

مکان ثابتی برای تمرین قایقرانی نداریم

رئیس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه گفت: با وجود حضور ملی‌پوشان و استعدادهای خوبی که در قایقرانی کرمانشاه داریم، مکان مناسب و ثابتی برای تمرین و آماده‌سازی ورزشکاران در اختیار ما نیست.

مکان ثابتی برای تمرین قایقرانی نداریم

فرشته قیطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: هیئت قایقرانی از سال 83 فعالیت خود را در سطح استان کرمانشاه آغاز کرده است اما شهرستان‌های استان در این رشته فعالیتی ندارند.

قیطانی تصریح کرد: تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی برای استعدادیابی قایقرانان توسط مربیان استان و حتی مربیان خارجی در شهرستان‌ها انجام گرفته، اما نتیجه مطلوبی به ‌دست نیامده است.

وی افزود: 50 قایقران در سطح استان در دو رشته آب‌های آرام و روئینگ زیر نظر هیئت قایقرانی به این رشته می‌پردازند و در طول سال زیر نظر سه مربی بین‌المللی در اردوهای مختلف آموزشی شرکت دارند.

رئیس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه گفت: در استان مکان مناسب و ثابتی برای تمرین قایقرانی نداریم و تمرینات به‌ صورت فصلی انجام می‌شود.

قیطانی از وجود دو پایگاه تمرینی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: سد شهدای سنقر و یک پایگاه تمرینی در گیلان‌غرب مکان‌هایی است که قایقرانان در آن تمرین کرده و چند دوره اردوی تیم ملی قایقرانی در این مکان‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نخستین سهمیه المپیک سال 2008 میلادی در رشته قایقرانی پس از 60 سال توسط هما حسینی قایقران کرمانشاهی به‌دست آمد، گفت: حضور 11 قایقران کرمانشاهی در تیم ملی قایقرانی ایران در رده‌های سنی مختلف بیانگر توانمندی قایقرانان کرمانشاهی است.

قیطانی بیان داشت: با توجه به مشکلات مالی و کمبودهایی که در این رشته وجود دارد، قایقرانان کرمانشاهی توانسته‌اند در این رشته به‌ خوبی بدرخشند.

رئیس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه گفت: فصل گذشته تیم قایقرانی ایران در مسابقات آسیایی ازبکستان توانست به مقام نخست دست یابد که 9 مدال طلا، دو نقره و چهار برنز حاصل تلاش ملی‌پوشان کرمانشاهی در این مسابقات بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در اطراف استان سدها و سراب‌های طبیعی برای تمرین قایقرانی وجود دارد، به ‌دلیل مشکلاتی که در حمل و نقل وسایل و تجهیزات مورد نیاز این رشته داریم، باید از این مکان‌ها چشم‌پوشی کنیم و دریاچه شهربازی کرمانشاه تنها مکان مناسب تمرین تیم قایقرانی است.

قیطانی ادامه داد: مسابقات لیگ قایقرانی در نیمه دوم بهمن ماه سال‌جاری در دریاچه آزادی تهران برگزار می‌شود که تیم قایقرانی کرمانشاه در این مسابقات شرکت دارد.

رئیس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه از برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر ملی‌پوشان کرمانشاهی در اردوی تیم ملی قایقرانی برای شرکت در مسابقات آسیایی اینچوان کره به‌سر می‌برند. 

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول