اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

تنها 40 درصد ظرفیت‌های صنعتی گلستان فعال است

استاندار گلستان گفت: تنها 40 درصد ظرفیت‌های صنعتی گلستان فعال است.

تنها 40 درصد ظرفیت‌های صنعتی گلستان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حالی با این افت مشارکت اقتصادی در استان مواجه هستیم که میانگین نرمال مشارکت اقتصادی کشور 50 درصد به بالا است.

وی با اشاره به نرخ تورم بیکاری در استان خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر آماری ارائه کنم، ممکن است برخی نقد کنند اما استناد من به مراجع رسمی است، هرچند اعتقاد دارم در آمار دچار گنگی و تاریکی هستیم.

نرخ 22 درصدی بیکاری در گلستان

صادقلو ادامه داد: نرخ بیکاری در استان به میزان 22 درصد از سن 15 تا 42 سالگی است که برخی این آمار را تا 25 درصد نیز اعلام کرده‎اند.

وی اذعان داشت: ایجاد اشتغال مهمترین معضل در استان است که برنامه‎هایی برای کاهش آن پیش‎بینی کرده‎ایم و البته اعتقاد داریم کاهش نرخ بیکاری جدا از برنامه‎های اقتصادی نیازمند یک تغییر فرهنگی در مردم استان نسبت به موضوع کار است.

هفتمین استاندار گلستان تصریح کرد: مردم باید مطالبات خود را منطقی کنند و اینکه در مراجعات مردمی تنها شاهد درخواست شغل برای فرزندان خود باشند، مشکلی را حل نمی‎کند، بلکه باید با شغل‎سازی به سمت رفع این مطالبات باشیم.

تنها 40 درصد ظرفیت صنعتی گلستان فعال است

صادقلو با اشاره به وضعیت بغرنج صنعت استان گلستان یادآور شد: در شرایط کنونی تنها حدود 40 درصد از ظرفیت صنعتی گلستان فعال است.

وی اضافه کرد: این فعالیت در بخش لبنی 30 درصد، صنایع روغنی 20 درصد، کارخانه آرد 30 درصد، رب گوجه 40 درصد، مراکز جمع آوری شیر 60 درصد و باقی بخش‎های صنعتی استان نیز غیرفعال و یا دچار رکود شده است.

صادقلو متذکر شد: در شهرک‎های صنعتی استان نیز 40 درصد از این ظرفیت فعال نیست که بخشی از آن به دلیل کمبود نقدینگی است.

استحصال 387 کیلویی خاویار در گلستان

وی با اشاره به وضعیت صنعت آبزیان و شیلات در گلستان یادآور شد: در شرایط فعلی به استحصال خاویار به میزان 387 کیلوگرم رسیده‎ایم که این میزان در برخی نقاط دیگر به بالاتر از چندین تن می‎رسد.

رئیس شورای اداری استان گلستان افزود: در موضوع گوشت این فرآورده نیز تنها به 3 هزار و 819 کیلو رسیده‎ایم که در برخی از زمان‌ها این میزان محصول، بالغ بر چندین تن شده است.

صادقلو ادامه داد: در بحث برداشت از میگو از وضعیت قابل قبول و بهتری نسبت به دیگر محصولات آبزی برخوردار هستیم و به برداشت قریب به 304 تن میگو رسیده‎ایم.

وضعیت کشاورزی گلستان قابل قبول نیست

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی استان و مشکلات موجود در این عرصه خاطرنشان کرد: سرنوشت صنعت کشت و زراعت محصول پنبه در استان محصول عملکردی است که طی سالیان اعمال شده و اکنون دیگر این محصول اول گلستان در محدوده اندکی کشت می‎شود.

وی متذکر شد: برای این محصول باید برنامه‎ریزی کرد و با ایجاد صنایع تبدیلی و تمهید برای چگونگی عرضه آن به طور مستقیم به بازار، این محصولات را به ارزش افزوده مبدل سازیم.

صادقلو وضعیت باغات استان را نیز دارای وضعیت قابل قبولی ندانست و اذعان داشت: شرایط به گونه‎ای پیش رفته که دیگر برای تولید کننده این محصولات صرفه اقتصادی ندارد و تنها دلال‎ها و واسطه‎ها هستند که از حاصل دسترنج بخش تولید استفاده می‎کنند.

انتهای پیام/83002/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول