اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

گلستان با کسری بودجه هزینه‌ای 65 میلیارد تومانی مواجه است

استاندار گلستان گفت: با بررسی‎های به عمل آمده در موضوع بودجه هزینه‎ای، مشخص شد این استان تقریبا با کسری بودجه هزینه‌ای 65 میلیارد تومانی مواجه است.

گلستان با کسری بودجه هزینه‌ای 65 میلیارد تومانی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان در زمینه گزارش فعالیت 100 روزه دولت در استان اظهار داشت: همه این شکاف بودجه‎ای مبتنی بر شرایط فعلی نیست، بلکه در مسیر شکل‌گیری استان شرایطی روی داده که وضعیت استان به چنین مرحله‎ای رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت ما نسبت به استان‎های دیگر در بحث توسعه در پایین کف توسعه است و در تعامل با مراجع بالای کشوری پیگیر هستیم که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و چنانچه این اتفاق نیافتد به مشکلات بزرگی در هزینه‎های جاری و عمرانی مبتلا خواهیم بود.

استانداری گلستان را با کیسه‌ای خالی از اعتبارات تحویل گرفتیم

صادقلو با اشاره به 103 روز از حضور خود در استان گلستان به عنوان هفتمین استاندار اذعان داشت: استانداری را در گلستان با کیسه‎ای خالی از اعتبارات تحویل گرفتیم که هم اعتباری ندارد و هم بدهکار است.

وی یادآور شد: در شرایطی با این کیسه خالی طرف هستیم که باید قرض‎های گذشته را پرداخت کنیم و جهت‎گیری اعتبارات نیز به سمت پرداخت بدهی‎های گذشته است و البته این اتفاق باید بیافتد.

هفتمین استاندار گلستان با اشاره وجود حدود یک هزار پروژه عمرانی نیمه‎کاره در استان تصریح کرد: این تعداد پروژه، میراث دولت گذشته است که به نوعی زخمی شده و نیازمند به اتمام رساندن است.

صادقلو اضافه کرد: اجرا و تکمیل این پروژه‎های نیمه‎تمام در استان به بودجه‌ای معادل 20 هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

11 سال زمان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی دولت گذشته

وی با اشاره به کل بودجه استان گلستان در سال جاری گفت: کل بودجه استان 195 میلیارد تومان و 117 میلیارد تومان نیز بودجه ملی استانی است و چنانچه این میزان بودجه استانی را به طور کامل با تخصیص 100 درصد دریافت کنیم و تورمی اتفاق نیافتد، نیاز به 10 تا 11 سال زمان داریم تا یک هزار طرح نیمه‎کاره را مدیریت کرده و به پایان برسانیم.

رئیس شورای اداری استان گلستان با اشاره به وضعیت طرح‎های عمرانی گذشته خاطرنشان کرد: بین 60 تا 65 درصد این پروژه‎ها دارای پیشرفت فیزیکی نزدیک به 70 درصد به بالا دارد و تصور می‎کنم در این موقعیت سخن از طرح جدید تقریبا محال است.

صادقلو ادامه داد: امیدوارم با مدیریت این شرایط، یک تلفیق معنی‎داری را نسبت به این پروژه‎ها داشته باشیم و با اولویت‎بندی بتوان این موضوع را تدبیر کرد.

به گفته وی، تلاش می‎کنیم در مدیریت پروژه‎ها، با اهم و فی‎الاهم کردن، مشکلات اساسی و زیرساختی استان را حل کنیم که این موضوع نیازمند یک تلفیق منطقی در طرح‎ها و عبور از منابع دولتی و رجوع به منابع غیردولتی است.

صادقلو ادامه داد: از منابع دولتی عبور کردن و به منابع غیردولتی پرداختن، نیازمند یک معماری در توزیع و پیگیری منابع استانی و ملی است.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی مردم استان نسبت به مشکلات پیش راه و تبیین وضع موجود اذعان داشت: آگاهی مردم از وضعیت فعلی می‎تواند چراغ روشنی برای آگاهی آنان و همراهی دولت در مسیر آینده باشد.

انتهای پیام/83002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول