اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

تحقق 150 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: امسال 12 میلیارد تومان زکات معادل 150 درصد تعهد دبیرخانه استان جمع‌آوری شده است.

تحقق 150 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش زکات شهرستان سنندج که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد اظهار داشت: امسال بیش از 12 میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، هدف‌گذاری امسال در زمینه جمع‌آوری زکات در استان جمع‌آوری 100 میلیارد ریال بود که با تلاش همکاران و فعالان این عرصه تاکنون بیش از 122 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری و ساماندهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زکات در بیش از 700 روستا و 20 شهر استان جمع‌آوری می‌شود و با مدیریت صحیح شورای زکات زیر نظر معتمدین مردم و هیئت امنای مساجد هزینه می‌شود.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در حوزه زکات استان کردستان در سطح کشور مقام دوم را دارد، تصریح کرد: با حضور و تلاش‌های نماینده ولی فقیه کردستان رشد قابل توجهی در زمینه جمع‌آوری زکات و هدایت آن به سمت فقرا داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: وقت‌گذاری نماینده ولی فقیه در مورد زکات موجب تشویق و ترغیب امامان جمعه و جماعت در این حوزه شده است.

وی افزود: اعتقادات دینی مردم استان و مشارکت بالای آنها در برنامه‌های امداد یکی از دلایل افزایش روند سالانه پرداخت زکات در این استان است که جای تقدیر دارد.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: تمام هدف و تلاش دبیرخانه شورای زکات نیز هزینه‌کرد و مدیریت زکات براساس دستورات دین مبین اسلام است.

وی هدایت زکات به سمت فقرا را ضروری خواند و گفت: بدون شک اگر تمام متمکنین در هر جامعه‌ای زکات مال خود را پرداخت کنند قطعا هیچ فقیر و نیازمندی باقی نخواهد ماند.

موسی‌نژاد افزود: ما در شهرستان‌های مختلف استان خوشبختانه افراد متمکنی داریم که اگر زکات واجب و مالتجاره خود را به صورت کامل پرداخت کنند تمام فقرا متنعم می‌شوند.

وی بر بیان بیش از پیش جایگاه و اهمیت پرداخت زکات از سوی فعالین این عرصه در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: به هر میزان مردم از جایگاه و اهمیت این فریضه الهی آگاهی و آشنایی داشته باشند به همان میزان شاهد احیای این فریضه الهی خواهیم بود.

وی افزود: وجود فقرا در جوامع اسلامی نشانه بی‌توجهی افراد توانمند در پرداخت حق نیازمندان است که این مهم موجب ایجاد فاصله‌های طبقاتی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان هدایت زکات به سمت فقرا را ضروری خواند و افزود: هدایت زکات به سمت فقرا به ویژه در شهرستان‌ها که از محرومیت بیشتری برخوردار هستند در اولویت شورای زکات استان است.

موسی‌نژاد با اشاره به جذب بیش از 2 میلیارد تومان از طریق دبیرخانه شورای زکات کشور از آمادگی این نهاد در راستای معادل‌سازی زکات فقرا خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی استان این آمادگی را دارد زکات فقرا را معادل‌سازی کند.

وی افزود: کمیته امداد استان به هر میزان که زکات در راستای رفع مشکلات نیازمندان مددجو هزینه شود به همان میزان زکات معادل‌سازی و پرداخت می‌کند.

دبیر شورای زکات استان کردستان در ادامه از حمایت این نهاد از بیش از 20 هزار زن سرپرست خانوار و 6 هزار و 500 یتیم زیر 15 سال خبر داد و گفت: رفع مشکلات و نیازهای این مددجویان نیازمند توجه و ورود خیرین و متمکنین جامعه است.

احداث 20 واحد مسکن مددجویی

موسی‌نژاد در ادامه از احداث 20 واحد مسکن مددجویی از محل جمع‌آوری زکات در استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: 100 دانش‌آموز در شرف ترک تحصیل و 30 بیمار زمین‌گیر از محل جمع‌آوری زکات بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: اگر اصل زکات از سوی مردم پرداخت شود چندین برابر اعتبارات عمرانی هر شهرستانی است که این مهم نقش بسزایی در اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی خواهد داشت.

وی در پایان خواستار تحقق تعهدات دولت در زمینه پرداخت معادل‌سازی‌های زکات در شهرستان‌های مختلف استان شد و گفت: تحقق به موقع معادل‌سازی زکات موجب ترغیب و تشویق بیش از پیش مردم به پرداخت زکات می‌شود.

انتهای پیام/79002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول