اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد

صادرات بیش از 15 میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات 15 میلیون و 600 هزار تن کالای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر در 9 ماهه گذشته امسال خبر داد.

صادرات بیش از 15 میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

احمد پورحیدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: ارزش این میزان کالای صادراتی 11 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده و سهم میعانات گازی از صادرات گمرکات بوشهر از نظر وزنی 25 درصد و از نظر ارزشی 31 درصد بوده است.

وی بیان داشت: در همین مدت هشت میلیون و 500 هزار تن کالای غیر نفتی با احتساب مواد پتروشیمی به ارزش 5 میلیارد دلار از گمرکات بوشهر صادر شده که سهم محصولات پتروشیمی 80 درصد بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: در 9 ماهه گذشته تخلیه و بارگیری مواد نفتی و غیرنفتی در بنادر استان سه میلیون و 542 هزار تن بوده که از رشد هشت درصدی برخوردار شده است. عمده صادرات از گمرکات بوشهر به کشورهای امارات، هند، قطر، کویت، عراق، عربستان، تایلند، بحرین بوده است.

پورحیدر اضافه کرد: گمرکات استان بوشهر در زمینه صادرات مواد غیر نفتی با احتساب میعانات گازی رتبه اول کشور را در بین 147 گمرک داراست. عمده کالاهای وارداتی به گمرک بوشهر نیز برنج، لوازم صوتی تصویری، موز، خودرو، کره، کاغذ، چای بوده که عمدتا از کره، چین، امارات، هند، سریلانکا و روسیه وارد شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: گمرک بوشهر در زمینه صادرات رتبه اول کشور و در زمینه واردات رتبه پنجم کشور را داراست و این امر نشاندهنده ظرفیت‌های گمرکی و بندری در بوشهر است.

انتهای پیام/66006/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول