اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد رئیس جمهور:

توسعه منطقه آزاد اروند از 17 به 34 هزار هکتار / عوارض گمرکی برداشته شد‌

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: در محدوده منطقه آزاد، مبادلات تجاری مشمول عوارض گمرکی نیست.

توسعه منطقه آزاد اروند از 17 به 34 هزار هکتار / عوارض گمرکی برداشته شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اکبر ترکان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزوده شدن آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند با تصمیم شورای عالی مناطق آزاد و شخص رئیس جمهور انجام شده است.

وی با بیان اینکه با ورود شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند، محدوده این منطقه از 17 هزار به 34 هزار هکتار گسترش می‌یابد تصریح کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر افزوده شدن آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند، گمرک فرودگاهی و بندری در منطقه وضعیت جدیدی پیدا می‌کند.

مشاور ارشد رئیس جمهور اضافه کرد: ورود و خروج کالا از مرزهای منطقه آزاد اروند به سرزمین اصلی تحت کنترل گمرک خواهد بود و مبادلات در داخل منطقه و واردات از بندر به منطقه مشمول گمرک نیست.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای ورودی به این شهرها از گمرک معاف می‌شوند، ولی در انتقال از منطقه آزاد به سرزمین اصلی، گمرک قوانین خود را اعمال می‌کند و گمرک در محدوده جدید مستقر می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ابراز داشت: امیدواریم با توسعه گمرکات شاهد رونق و شکوفایی بیشتر منطقه آزاد اروند باشیم ضمن این که در محدوده منطقه آزاد، مبادلات تجاری مشمول عوارض گمرکی نیست.

وی بیان کرد: با این کار، منطقه مشمول مقررات پول و اعتبار جداگانه‌ای خواهد شد و مشمول قانون کار نبوده و متفاوت خواهد شد.

ترکان اضافه کرد: دراین صورت کارکنان منطقه هم مشمول مالیات و عوارض گمرکی نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط مربوط به خودروهای پلاک اروند تغییری نمی‌کند ادامه داد: با وجود افزایش محدوده اروند، تردد دائم خودروهای پلاک اروند در اهواز همچنان تابع قوانین گذشته خواهد بود و مجاز نیست.

مشاور ارشد رئیس جمهور همچنین عنوان کرد: در خصوص تردد دائم خودروهای پلاک اروند در اهواز نیز پیشنهاداتی وجود دارد که این پیشنهادات در دست بررسی است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در خصوص درخواست‌های مردمی در برخی مناطق خوزستان مانند شهرستان کارون برای تبدیل شدن به منطقه آزاد، عنوان کرد: در استان خوزستان فعلا منطقه جدیدی برای اضافه شدن به مناطق آزاد نداریم و اگر درخواستی باشد بررسی می‌شود.

انتهای پیام/‌72001/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول