اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه مطرح کرد

اعزام 10 هزار زائر به بیت‌الله‌الحرام از فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی شده که با اضافه شدن آمار زائران شهرهای کردستان و ایلام بالغ بر 10 هزار نفر از فرودگاه کرمانشاه به بیت‌الله‌الحرام اعزام شوند.

اعزام 10 هزار زائر به بیت‌الله‌الحرام از فرودگاه کرمانشاه

رضا نجفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: طی مرحله نخست اعزام عمره مفرده زائران بیت‌الحرام، تعداد سه هزار نفر پذیرش شدند که در تاریخ شش آذر ماه تا 12 آذر ماه سال‌جاری نسبت به کار ثبت‌نام خود اقدام کردند.

وی تصریح کرد: اعزام زائران در مرحله نخست از تاریخ پنج دی ماه سال‌جاری آغاز شده و تا ششم فروردین ماه سال 93 ادامه دارد.

به گفته مدیرکل سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه، علاوه بر استان کرمانشاه، زائران کردستان و ایلام نیز از فرودگاه اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه به مکه و مدینه اعزام شده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مرحله دوم ثبت‌نام حج عمره مفرده از تاریخ دوم بهمن‌ماه سال‌جاری آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

نجفیان با بیان اینکه در مرحله دوم اعزام، 5 هزار و 223 نفر از استان کرمانشاه به خانه خدا مشرف خواهند شد، ادامه داد: در مجموع پیش‌بینی شده که با اضافه شدن آمار زائران شهرهای کردستان و ایلام بالغ بر 10 هزار نفر به بیت‌الحرام اعزام شوند.

وی زمان پرواز نخستین کاروان مرحله دوم را یازدهم فروردین‌ماه سال 92 اعلام کرد و افزود: پروازهای بعدی تا تیرماه 93 همزمان با اعزام در ماه مبارک رمضان ادامه خواهند داشت.

این مسئول بیان داشت: کار اعزام زائران را 10 شرکت خدمات زیارتی در کرمانشاه، یک دفتر در منطقه اهل سنت شهرستان پاوه و اورامانات و یک شرکت در شهرستان کنگاور انجام می‌دهند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: زائران با مراجعه به دفاتر مجاز، ثبت‌نام خود را انجام و مدارک لازم شامل فیش‌ها و قبوض مالی را تحویل این سازمان دهند.

نجفیان با اشاره به اینکه قبل از اعزام زائران توسط سازمان حج و زیارت دو مرحله آموزش برای زائران صورت می‌گیرد، گفت: همایش متمرکزی در سالن‌های ورزشی برای زائران و آشنا شدن آن‌ها با مراحل کامل حج و آداب و رسوم آن برگزار می‌شود.

وی در توصیه‌های خود به زائران عنوان کرد: حداقل آن‌ها 10 روز قبل از اعزام خود را در مقابله با بیماری مننژیت و آنفولانزا واکسینه کنند.

این مسئول اذعان داشت: در سنوات گذشته توسط همیاری و همکاری زائران نیک‌اندیش و با توجه به صرفه‌جویی آن‌ها در مورد خرید از بازارهای عربستان، توانسته‌ایم سه هنرستان صنعتی و مدرسه راهنمایی را احداث کنیم.

به گفته مدیرکل سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه، این مدارس به‌ صورت هوشمند به اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه تحویل داده شده است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول