اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماهه سال جاری

12 شکارچی متخلف منطقه خانگرمز تویسرکان دستگیر شدند

رئیس حفاظت محیط زیست تویسرکان از کشف 12 فقره تخلف شکار و صید طی سال جاری در منطقه خانگرمز خبر داد و گفت: 12 شکارچی متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

12 شکارچی متخلف منطقه خانگرمز تویسرکان دستگیر شدند

سیروس عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، اظهار کرد: یک هفته در سال با نام «هوای پاک» از سوی حفاظت محیط زیست به عنوان یک نیاز ضروری جامعه بشری و گزینه‌ مهم در توسعه پایدار نامگذاری شده است.

وی اطلاع‌رسانی در نقاط مختلف شهر، درج شعارهای محیط زیستی در سر برگ‌های اداری، دیدار با فرماندار، شرکت کارکنان در نماز جمعه و قرائت بیانیه «هوای پاک » را از برنامه‌های اجرایی اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان برشمرد.

رئیس حفاظت محیط زیست تویسرکان افزود: برنامه نمادین « هوای پاک » در مدرسه شهید سلیمی تویسرکان به منظور نهادینه کردن سالم نگه‌داشتن محیط زیست برای زندگی با نشاط و سلامت جامعه انجام شد.

وی در خصوص عملکرد 10 ماهه محیط زیست تویسرکان در سال جاری، گفت: گشت و کنترل در منطقه خانگرمز، گشت‌ و کنترل سایر مناطق مانند حوزه شهرستان اسدآباد در فصول شکارممنوع توسط گشت سیار، صدور 465 دفترچه شکارچی‌گری، رسیدگی به شکوائیه حیوانات مزاحم‌ گونه گرگ و گراز 15 مورد، پایش و نمونه‌برداری از واحدهای صنعتی و معدنی 60 مورد از اقدامات این نهاد بوده است.

عزیزی، معرفی منابع آلاینده به مراجع قضایی، ابلاغ طرح عملیات مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه، رسیدگی به شکایت مردمی، بررسی و گزارش مشکلات و معضلات شهرستان از جمله شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و محل‌های دفن زباله شهر و روستا را از دیگر کارهای انجام شده حفاظت محیط زیست تویسرکان برشمرد.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های محیط زیست به عنوان «زمین پاک، هوای پاک»، 17 مورد موافقت با استقرار، بهره‌برداری، تغییر کاربری و افزایش ظرفیت‌ واحد‌های صنعتی، بررسی مشکلات و معضلات کشتارگاه سنتی دام و کشتارگاه‌های صنعتی مرغ در 10 ماه سال جاری، اجرایی شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست تویسرکان در ادامه منطقه خانگرمز را یکی از مناطق حفاظت‌شده، سازمان حفاظت و محیط زیست غرب کشور در مساحتی بالغ بر 9 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: منطقه حفاظت‌شده خانگرمز زیستگاه‌ حیواناتی مانند کل، بز، میش و بز است.

وی از دستگیری 12 فقره تخلف شکار و صید در سال جاری در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان خبر داد و  تصریح کرد: در این راستا 12 شکارچی متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد که این افراد به پرداخت 5 میلیون و 640 هزار تومان محکوم شدند.

عزیزی در بخش دیگر از سخنانش به کار بردن توصیه‌های سالم ماندن محیط زیست را استفاده بهینه از وسایل نقلیه، عدم استفاده از وسایل نقلیه در مواقع غیر ضروری همکاری مردم در راستای اتصال به شبکه سراسری جمع‌آوری فاضلاب به تصفیه‌خانه دانست.

وی در خصوص برخی از شایعات در مورد کار محیط زیست، تاکید کرد: برخلاف تصور برخی از افراد که اداره محیط زیست را بازدارنده توسعه می‌دانند، سازمان حفاظت محیط زیست نهادی است که محیط زیست را برای خدمت به بشر و اجتماع محافظت می‌کند.

رئیس حفاظت محیط زیست تویسرکان با بیان اینکه برخی با تبلیغات منفی اظهار می‌کنند که محیط زیست اقدام به رهاسازی گرگ در مناطق و زیستگاه‌ها می‌کند، اذعان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست هیچگاه اقدام به چنین کاری نکرده، گرگ حیوانی است که به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارد و زاد و ولد می‌‌کند.

انتهای پیام/89010/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول