اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص‌پژوه:

احیای زاینده‌ررود نیازمند انجام پژوهش‌های قانونی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص‌پژوه گفت: رفع مشکلات حوضه زاینده‌رود به انجام تحقیقات و پژوهش‌های بسیار گسترده، قانونی و منطبق با بحرانی که امروز اصفهان را فرا گرفته، نیاز دارد.

احیای زاینده‌ررود نیازمند انجام پژوهش‌های قانونی است

ایران غازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه اصفهان از مدت‌ها پیش با مشکلات بسیاری به‌ویژه در زمینه آب مواجه است، پژوهش و تحقیق چه نقشی در راستای رسیدگی به این مشکلات دارد، اظهار کرد: رفع و برطرف کردن مشکلات امروز نیازمند نگرش‌ها، روش‌ها و راه‌های جدید است و این مشکلات به الگو‌ها و مدل‌های اندیشیده و جدید نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بر روی مسائل و مشکلات حوضه زاینده‌رود کار‌های بسیاری صورت گرفته، اما هرگز یک ساماندهی و جهت‌دهی درست در این زمینه صورت نگرفته است.

پژوهشگر حوزه جغرافیا با تاکید بر اینکه زاینده‌رود مسائل پیچیده‌ای دارد و مشکل زاینده‌رود تنها آب نیست، تصریح کرد: آب زاینده‌رود را شکل می‌دهد و رفع مشکلات حوضه زاینده‌رود به انجام تحقیقات و پژوهش‌های بسیار گسترده، قانونی و منطبق با بحرانی که امروز اصفهان را فرا گرفته، نیاز دارد و انجام این پژوهش‌ها و تحقیقات حیاتی و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل زاینده‌رود به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است تا کمبود آب، ادامه داد: سایر مسائل اجتماعی و ابعاد سیاسی موضوع زاینده‌رود باید با استفاده از انجام تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز برطرف شود.

غازی با بیان اینکه پژوهشگران و صاحب‌نظران باید بر روی ابعاد سیاسی مشکلات زاینده‌رود از نظر منابع، مردم و مدیریت کار کنند، تاکید کرد: همچنین این افراد باید مدل توسعه زاینده‌رود را در کوتاه‌مدت طراحی کرده و در یک زمان میان‌مدت و دراز‌مدت نسبت به رفع چالش‌های زاینده‌رود اقدام کنند.

انتهای پیام/63004/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول