اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد

فولاد مبارکه اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تولید 8 میلیون و 121 هزار و 483 تن آهن اسفنجی در سال 2013 میلادی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادسازی در بین کل شرکت‌های فولادساز جهان شناخته شد.

فولاد مبارکه اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بهرام سبحانی با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تولید 8 میلیون و 121 هزار و 483 تن آهن اسفنجی در سال 2013 میلادی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادسازی در بین کل شرکت‌های فولادساز جهان است، اظهار کرد: این موفقیت در حالی حاصل شده است که جمهوری اسلامی ایران با تولید 14 میلیون و 528 هزار تن آهن اسفنجی به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ آهن اسفنجی دنیا در سال 2013 معرفی شد.

وی افزود: براساس تولید سال 2013 و مقایسه آن با سال 2012 میلادی افزایش تولید آهن اسفنجی جمهوری اسلامی ایران به میزان 25.4 درصد رشد داشته است و این در حالی است که تولید آهن اسفنجی فولاد مبارکه اصفهان در سال 2012 به میزان 6 میلیون و 744 هزار و 858 تن بوده است که بیشترین رشد تولید آهن اسفنجی کشور در سال 2013 مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 21 درصد افزایش است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: کشور هند با تولید 18 میلیون و 679 هزار تن آهن اسفنجی رتبه نخست را بین کشورهای جهان دارا است که نسبت به تولید سال 2012 افت 5.7 درصدی را در تولید داشته است.

وی  افزود: بعد از هند و ایران، مکزیک با تولید 6 میلیون و 119 هزار تن رتبه سوم را در دنیا از نظر تولید آهن اسفنجی به‌دست آورد.

سبحانی گفت: هند با 29.5 درصد، جمهوری اسلامی ایران با 22.9 درصد و مکزیک با 9.7 درصد از کل تولید آهن اسفنجی جهان را در سال 2013 به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در ادامه گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اجرای مگامدول‌های شهید خرازی و شهید شهبازی در سال گذشته و سال جاری بیشترین افزایش تولید را در کشور داشته است، به‌طوری که سهم فولاد مبارکه اصفهان در تولید آهن اسفنجی کشور به میزان 60 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مگامدول شماره دو طرح شهید خرازی و طرح‌های توسعه در دست اجرا و باهمت و تلاش  کارکنان این شرکت بتوانیم در آینده نزدیک سهم فولاد مبارکه اصفهان را در تولید آهن اسفنجی کشور افزایش دهیم.

انتهای پیام/63012/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول