اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جریان بازدید از سایت یوزپلنگ میاندشت مطرح شد

برخورداری یوزپلنگ و گله‌داران از بیمه رایگان‌

مشاور مدیر عامل بیمه دانا از برخورداری یوزپلنگ و گله داران از بیمه رایگان این شرکت خبر داد.

برخورداری یوزپلنگ و گله‌داران از بیمه رایگان‌

هادی احمدی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از سایت یوزپلنگ میاندشت در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بیمه دانا بسته‌ای که برای پروژه یوز تعریف کرده است در سه محور بوده که بر همین اساس خود گونه نادر یوز در این بسته تعریف شده اساس، قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح مربوط به تمامی سایت‌های یوزپلنگ کشور است توضیح داد: بیمه نامه یوز پلنگ بیمه دانا به گونه‌ای بوده که اگر بر اثر حادثه‌ای یوزی تلف شود 500 میلیون ریال خسارت به پروژه یوزپلنگ از طرف این شرکت پرداخت می‌شود.

مشاور مدیر عامل بیمه دانا گفت: در صورتی که بر اثر حمله یوزپلنگ به گله‌ها، دامداران منطقه خسارت ببینند، بیمه دانا برای حفاظت از این گونه و جلوگیری از هرگونه تعرض افراد به خاطر این حادثه به یوز، این خسارت‌ها را بر اساس قیمت روز دام محاسبه و قابل پرداخت از طرف بیمه دانا است.

به گفته وی طی بازدیدهایی که از روستاهای اطراف سایت‌های یوز‌پلنگ انجام شد خوشبختانه مردم در زمینه حفاظت از این گونه نادر جانوری متوجه و آگاه هستند.

مشاور مدیر عامل بیمه دانا اظهار کرد: بی گمان آگاهی مردم در این زمینه بالا بوده و ما هیچ گونه تهدیدی را از ناحیه مردم احساس نکردیم.

وی با اشاره به محور بعدی این بیمه نامه در راستای حفاظت از این گونه ارزشمند در کشور تصریح کرد: بر همین اساس این شرکت به 126 محیط بانی که برای حفاظت از یوز در سطح 10 سایت و هفت استان کشور تلاش  دارند، برخی خدمات بیمه‌ای اعطا می‌کند.

احمدی تاکید کرد: محیط بانان شاغل در این سایت‌ها با وجود سختی کار و خدمت شبانه روزی بسیار کم توقع بوده و نقش مهمی را در راستای حفاظت از گونه یوز ایفا می‌کنند.

وی گفت: از این رو ما سعی کردیم که آنان را از طریق بیمه دانا که از حامیان این گونه جانوری بوده مورد پشتیبانی و حمایت قرار دهیم به همین خاطر بیمه نامه تکمیلی درمان محیط بان و افراد تحت تکفل را با پوشش بیمه‌ای مناسب در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

مشاور مدیر عامل بیمه دانا با اشاره به اینکه در صورت اجرای مأموریت هر گونه حادثه‌ای که منجر به قطع عضو یا بستری محیط بان شود بیمه دانا بیمه مسئولیت را برای پوشش ارائه خواهد کرد گفت: افزون بر این بیمه آتش سوزی برای پاسگاه‌های مناطق و سایت‌های یوز پلنگ توسط این شرکت تعریف شده است که تمامی این بیمه نامه‌ها رایگان می‌باشد.

وی محور سوم فعالیت‌های این شرکت در راستای حمایت از گونه ارزشمند یوز آسیایی را کارهای فرهنگی بر شمرد و یاد آور شد: این شرکت در مورد اقدامات فرهنگی که در راستای یوز در جامعه به روش‌های مختلف به منظور حفظ یوزپلنگ انجام شود، حمایت لازم خود را دارد.

پناهگاه حیات وحش میاندشت با وسعت 85 هزار هکتار در شرق شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالى واقع شده است.

میاندشت جاجرم یکى از قدیمی‌ترین مناطق چهارگانه یوز کشور به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، یوزپلنگ یا یوز جانوری مهره‌دار و پستاندار از راستهٔ گوشت‌خواران، خانوادهٔ گربه‌سانان است؛ این جانور در گذشته در بیشتر مناطق آفریقا و گستره وسیعی از آسیای مرکزی و شبه‌قاره هند یافت می‌شد، اما امروزه با کاهش شدید جمعیت روبه‌رو شده است.

از میان دو زیرگونهٔ اصلی یوزپلنگ، یکی از زیر گونه‌ها که با نام «یوزپلنگ آسیایی» یا «یوزپلنگ ایرانی» شناخته می‌شود در خطر جدی انقراض است و تعداد کمی از آن در دشت‌های مرکزی ایران به بقا ادامه می‌دهند.

بدن یوزپلنگ در درازای چندین میلیون سال به گونه‌ای پیشرفت پیدا کرده است که این جانور بتواند توانایی حرکت با تندی برابر با 110 کیلومتر در ساعت را داشته باشد.

سرعت یوزپلنگ در عرض سه ثانیه پس از شروع دویدن به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد که از شتاب بسیاری از خودروهای مسابقه‌ای نیز بیشتر است. اندام باریک، پاهای لاغر و بلند، قفسه سینه‌ای کم پهنا ولی عمیق و جمجمه‌ای کوچک، ظریف و گرد، یوز را به سریع‌ترین جانور روی زمین تبدیل کرده است.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول