اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خبر داد

اختصاص 2 هزار میلیاد تومان به کمیته امداد‌/برگزاری جشن توانمندسازی با حضور روحانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی درباره افزایش اعتبارات کمیته امداد در سال 93 گفت: برای سال آینده بیش از 2 هزار میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص پیدا می‌کند که به نسبت سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

اختصاص 2 هزار میلیاد تومان به کمیته امداد‌/برگزاری جشن توانمندسازی با حضور روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد امید بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران کمیته امداد امام خمینی شهرستان‌های تابعه مازندران اظهار داشت: دو ‌درصد از منابع صندوق توسعه ملی که هر سال از بند «د» و «ه» به کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی برای اشتغالزایی اختصاص داده می‌شد به پنج درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال این نهاد در سال 80 هفت درصد، سال 85، 10 درصد، سال 88، 13 درصد و در سال 89، 30 درصد بوده است، بیان داشت: در سال 91 و  92 سهم اشتغال به نسبت بیشتر شده است.

امید تصریح کرد: در سال 92 و 93 با مصوباتی که در کمیسیون تلفیق  مجلس در روزهای گذشته صورت گرفته است سال خوبی در بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان داریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: براساس برآورد صورت گرفته سالانه 10 هزار میلیارد تومان درآمد از طرح‌های خودکفایی کمیته امداد عاید خانواده‌های مددجوی این نهاد می‌شود.

امید از برگزاری جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سال آینده خبر داد و گفت: قرار است این مراسم اردیبهشت ماه سال آینده با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به اشتغال و امداد روز به روز بیشتر شده است ادامه داد: در بسیاری از نقاط  کشور راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به مشاغل کوچک است زیرا امروز در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا 92 درصد مشاغل در قالب کارهایی ست که زیر 10 نفر در آن فعالیت می‌کنند.

امید با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 85 هزار شغل توسط کمیته امداد در کشور ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این نهاد در کشور 120 هزار شغل ایجاد کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای کمیته امداد امام خمینی اشتغال‌زایی برای مددجویان و نیازمندان است، افزود: در همین راستا و با توجه به منابع بانکی موجود، برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

امید با اشاره به اینکه تمام کشورها به مشاغل خرد نگاه ویژه‌ای دارند، گفت: محور توسعه بسیاری از کشورها توجه به اشتغال خرد بوده و در کشور ما نیز باید به این امر توجه شود.

وی بیان داشت: اشتغال‌هایی که متکی به آموزش‌های قوی‌تر و حین اجرا و نظارت کمیته امداد انجام شود از موفقیت بیشتری برخوردار می‌شوند چرا که یکی از رمزهای موفقیت این مجموعه به استناد اداره کار حداقل افت و ریزش اشتغال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از متولیان مستقیم اشتغال در شهرهای کوچک معرفی می‌شود و ما آمادگی داریم تا اشتغال‌های کوچک را ساماندهی کرده و به توسعه پایدار برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران در بخش جذب اعتبارت و پایدارسازی مشاغل استان ممتاز در کشور است بیان داشت: باید به شیوه‌های جدید در بخش نرم افزاری و سخت افزاری توجه کنیم.

انتهای پیام/86018/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول