اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن کرمان:

10 درصد حمل و نقل کرمان ریلی است

مدیرکل راه‌آهن استان کرمان گفت: 10 درصد از حمل و نقل کنونی استان کرمان به صورت ریلی انجام می‌شود.

10 درصد حمل و نقل کرمان ریلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهرداد پاسیار ظهر امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی استان کرمان با ‌اشاره به اینکه یکی از دلایل عقب افتادگی راه‌آهن از چرخه حمل بالا بودن هزینه ریالی آن‌ است، اظهار داشت: از نظر زیرساختی در زمینه راه‌آهن‌ سال‌های قبل کاری انجام نشده است.

وی ‌با اشاره به اینکه سیاسیون می‌توانند اثراتی بر راه‌آهن داشته باشند، افزود: حیطه تقسیمات راه‌آهن فرا‌استانی است و در حال حاضر تنها‌ 10 درصد از حمل و نقل کنونی ما به صورت ریلی انجام می‌شود و مابقی به صورت جاده است.

‌پاسیار عنوان کرد: ‌باید از اکنون دنبال این باشیم که چابهار را به شبکه ریلی استان کرمان ‌متصل کنیم تا از استان سیستان و بلوچستان در زمینه ریلی عقب نمانیم، زیرا چابهار به طور مستقیم به اقیانوس دسترسی داشته و بندرعباس ظرفیت تخلیه بار را دارد.

مدیرکل راه‌آهن استان کرمان بیان داشت: استان کرمان در گذشته در حمل بار زیاد دخالتی نداشته و از 15 سال گذشته در این زمینه وارد شده است.

وی ابراز داشت: نخستین ایستگاه که حمل بار ریلی در آن صورت می‌گرفت زرند بود، اما در حال حاضر ایستگاه سی‌ریز‌ به مرحله بهره‌برداری رسیده و حمل بار معدنی ‌در آن صورت می‌گیرد.

پاسیار عنوان کرد: همچنین ایستگاه جلال‌آباد‌ حمل بار در آن انجام می‌گیرد و این امر در نتیجه برقراری تعاملات با معادن است.

انتهای پیام/80018/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول