به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهرداد پاسیار ظهر امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از دلایل عقب افتادگی راهآهن از چرخه حمل بالا بودن هزینه ریالی آن است، اظهار داشت: از نظر زیرساختی در زمینه راهآهن سالهای قبل کاری انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه سیاسیون میتوانند اثراتی بر راهآهن داشته باشند، افزود: حیطه تقسیمات راهآهن فرااستانی است و در حال حاضر تنها 10 درصد از حمل و نقل کنونی ما به صورت ریلی انجام میشود و مابقی به صورت جاده است.
پاسیار عنوان کرد: باید از اکنون دنبال این باشیم که چابهار را به شبکه ریلی استان کرمان متصل کنیم تا از استان سیستان و بلوچستان در زمینه ریلی عقب نمانیم، زیرا چابهار به طور مستقیم به اقیانوس دسترسی داشته و بندرعباس ظرفیت تخلیه بار را دارد.
مدیرکل راهآهن استان کرمان بیان داشت: استان کرمان در گذشته در حمل بار زیاد دخالتی نداشته و از 15 سال گذشته در این زمینه وارد شده است.
وی ابراز داشت: نخستین ایستگاه که حمل بار ریلی در آن صورت میگرفت زرند بود، اما در حال حاضر ایستگاه سیریز به مرحله بهرهبرداری رسیده و حمل بار معدنی در آن صورت میگیرد.
پاسیار عنوان کرد: همچنین ایستگاه جلالآباد حمل بار در آن انجام میگیرد و این امر در نتیجه برقراری تعاملات با معادن است.
انتهای پیام/80018/ق20/د1000