اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان:

بازارچه‌های صنایع دستی در کردستان ایجاد می‌شود

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در استان خبر داد.

بازارچه‌های صنایع دستی در کردستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد حامدی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با هدف تعیین منطقه‌ای برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سنندج تشکیل شد، اظهار داشت: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی یک ظرفیت مناسب برای توسعه اقتصادی و اجتماعی هنرهای صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران کردستانی است.

وی افزود: ایجاد این بازارچه‌ها موجب ساماندهی در بحث تولید و عرضه تولیدات فعالان حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌شود.

به گفته وی، با تحقق این مهم تعاونی‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده صنایع دستی در سطح شهر سنندج در یک مکان مشخص متمرکز و هنرهای خود را عرضه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدا ایجاد شهرک‌های صنایع دستی در سطح شهرهای مریوان، بانه و سنندج را مدنظر داشتیم، افزود: متاسفانه این کار جوابگو نبود از این رو ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد این بازارچه‌ها بیش از شهرک‌های صنایع دستی می‌تواند، جوابگوی نیاز متقاضیان باشد چراکه با متمرکز کردن هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای سنتی و صنایع دستی در آن راحت‌تر می‌توان به اهداف رسید.

حامدی افزود: در کمیسیون ماده 5 توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مکانی برای احداث و عملیاتی کردن بازارچه‌های صنایع دستی در سطح شهر سنندج به عنوان پایلوت پیشنهاد شده است.

به گفته وی، زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع در جنب عمارت تاریخی مشیردیوان به عنوان مکانی برای احداث بازارچه صنایع دستی معرفی شده است.

وی افزود: این زمین به دلیل واقع شدن در بافت تاریخی سرتپوله و برای اینکه در مسیر تاریخی فرهنگی شهر سنندج واقع شده است می‌تواند پاسخگوی نیاز هنرمندان و صنعتگران کردستانی باشد.

وی افزود: گردشگران نیز با ایجاد این بازارچه ضمن بازدید از بازارچه می‌توانند به صورت همزمان از هنرهای صنایع دستی استان نیز بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی هم برای هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت و هم برای زنان سرپرست خانوار فعال در این حوزه می‌تواند مفید باشد.

به گفته وی، ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی، حفظ و احیای هنرهای سنتی فراموش شده و افزایش صادرات و عرضه و تقاضا از مهم‌ترین تاثیرات ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در استان است.

وی به مشکلات سد راه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: نبود فضای مناسب برای واگذاری به سرمایه‌گذار از مهم‌ترین مشکلات تحقق این طرح است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل سایر ارگان‌های ذیربط همچون شهرداری سنندج، استانداری کردستان، راه و شهرسازی و محیط زیست شاهد رفع این مشکل و ایجاد بازارچه صنایع دستی در خور شان هنرمندان و صنعتگران استان باشیم.

انتهای پیام/79002/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول