اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

ایجاد 3 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در قزوین

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی استان قزوین‎ گفت: امسال سه مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی با هدف ارائه خدمات بیشتر به متقاضیان در قزوین ایجاد شده است.

ایجاد 3 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در قزوین

زهرا غلام‌رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته 14 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی خصوصی در قزوین به متقاضیان خدمات ارائه می‌داد، اظهار داشت: امسال این آمار به 17 مرکز افزایش یافته است.

وی افزود: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل بهزیستی قزوین در راستای پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفنی با خط تماس 1480 و حضوری در مراکز دولتی و خصوصی به متقاضیان ارائه می‌دهد.

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی استان قزوین‎ اضافه کرد: این خدمات با توجه به نوع نیاز متقاضیان و با هدف آگاه‌سازی، اصلاح رفتارهای آسیب‌زا و پیشگیری از آسیب‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی است.

غلام‌رضایی با بیان اینکه خط مشاوره 1480 در زمینه‌های خانواده، تربیت کودک، پیش از ازدواج و تحصیلی به تماس‌گیرندگان مشاوره ارائه می‌دهد، بیان کرد: در صورتی که فرد تماس‌گیرنده نیاز به مداخلات درمانی، روان‌درمانی و دارو درمانی داشته باشد مشاوران یاد شده آنان را به مرکز مشاوره دولتی ارجاع می‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره حضوری بخش دولتی در مجتمع خدمات توان‌بخشی نواب صفوی مستقر است که تماس‌گیرنده در هر نقطه از استان قزوین نیاز به مشاوره حضوری بعد از راهنمایی اولیه داشته باشد به این مرکز ارجاع داده می‌شود.

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی استان قزوین‎ ادامه داد: مشاوران متخصص مستقر در این مرکز در صورت نیاز مراجعه افراد مراجعه‌کننده به مداخلات درمانی تخصصی، آنان را به مراکز حضوری مشاوره خصوصی ارجاع می‌دهند.

غلام‌رضایی با بیان اینکه مراکز خصوصی مشاوره و خدمات روانشناختی از نظر تخصصی به سه درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شود، ابراز داشت: درجه یک با عنوان مراکز سلامت روان است که عمده فعالیت آن در حوزه آموزشی در حیطه روان‌شناختی و مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: درجه دوم مراکز یاد شده در حوزه عمومی است که در زمینه خانواده، کودک، پیش از ازدواج و مداخلات درمانی و روان درمانی و درجه سوم در یک حیطه تخصصی مانند مشاوره تحصیلی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی دو مرکز خدمات روانشناختی در قزوین

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه هشت مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی خصوصی درجه یک و 9 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی درجه دو در این استان مستقر است، بیان کرد: دو مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی درجه سوم نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

غلام‌رضایی ابراز داشت: مسئولان دو مرکز تخصصی تحصیلی موافقت اصولی از اداره کل بهزیستی استان قزوین اخذ کردند و اکنون در حال دریافت پروانه فعالیت هستند که تا پایان سال جاری با دریافت آن در قزوین شروع به فعالیت می‌کنند.

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی استان قزوین‎ یادآور شد: بیشتر تماس‌های گرفته شده با صدای خط مشاوره زنان خانه‌دار و متاهل هستند که از سطح سواد دیپلم و لیسانس برخوردارند و در صورت نیاز به مداخلات درمانی تخصصی به مراکز مشاوره خصوصی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول