اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

افتتاح شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال در بوانات

فرماندار بوانات گفت: شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال همزمان با دهه فجر در این شهرستان افتتاح می‌شود.

افتتاح شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال در بوانات

محمد اسداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوانات اظهار داشت: بوانات شهرستانی مهاجرفرست است و با داشتن بیش از 15 معدن فعال آمار بیکاری بالایی دارد.

فرماندار بوانات با اشاره به اینکه 70 درصد جمعیت این شهرستان روستایی است، افزود: در طول خشکسالی‌های شش سال گذشته با توجه به اینکه شغل اکثر مردم بوانات کشاورزی است بیشتر باغ‌ها و درختان گردو خشک شده و مردم در این زمینه با بحران‌ روبه‌رو شده‌اند.

وی گفت: محصولات باغی بوانات هر ساله دچار سرمازدگی می‌شوند و بیمه نیز از کشاورزان حمایت آنچنانی نمی‌کند که باعث شده است مردم این شهرستان متحمل سختی‌هایی شوند.

اسداللهی از بوانات به عنوان جنات اربعه یاد کرد و ادامه داد: این منطقه بکر و طبیعی است و سالانه گردشگرهای بسیاری که بیشتر آنان خارجی هستند از این شهرستان دیدن می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: یک دهکده گردشگری در بخش مزایجان واقع شده که سالانه میزبان هزاران گردشگر خارجی است.

اسداللهی ابراز داشت: همچنین بوانات به عنوان یک شاهراه به حساب می‌آید اما راه‌های ارتباطی خوبی ندارد و در سفری که استاندار و معاون وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان داشتند مصوبات خوبی در زمینه مناسب‌سازی جاده‌های بوانات داشتیم.

فرماندار بوانات از افتتاح شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال در دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تعداد بسیاری از معادن فعال در بوانات از نیروهای غیربومی استفاده می‌کنند که این امر باعث شده است آمار بیکاری بین جوانان این شهرستان بالا باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکثر معادن بوانات در هیچ زمینه‌ای کمکی به این شهرستان نمی‌کنند و فقط منابع را به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر انتقال می‌دهند و جالب است بدانید حتی این معادن حساب‌های بانکی نیز در بوانات ندارند.

اسداللهی بیان داشت: مسئولان استانی با توجه به ظرفیت‌هایی که این شهرستان محروم دارد لازم است توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و در مورد صنعتی شدن بوانات باید همت شود و امیدواریم که با راه‌اندازی شهرک صنعتی در این منطقه تا حدودی از مشکلات جوانان این شهرستان کاسته شود.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول