اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس عنوان شد

باهنر: نسبت به توافق ژنو نه خیلی خوش‌بینیم و نه خیلی بدبین

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نسبت به توافق ژنو نه خیلی خوش‌بینیم و نه خیلی بدبین.

باهنر: نسبت به توافق ژنو نه خیلی خوش‌بینیم و نه خیلی بدبین

محمدرضا باهنر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در اصفهان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضع جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه اسلامی مهندسین درباره توافقنامه ژنو و انجام تعهدات گروه 5+1 در قبال ایران چیست؟ گفت: ما باید با مسئله تفاهم‌نامه ژنو منطقی و عقلانی رفتار کنیم.

وی بیان کرد: در زمینه موضع‌گیری نسبت به تفاهم ژنو باید از افراط و تفریط دوری کرد و از خط اعتدال و انصاف خارج نشد.

نایب‌ رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از یک طرف یک تیم مذاکره‌کننده قوی به ژنو فرستاده‌ایم، که الحق آنها در یک جنگ تمام‌عیار دیپلماتیک با 6 کشور در حال مذاکره و تلاش برای رسیدن به بهترین نتیجه هستند.

وی اذعان کرد: از یک طرف ما همه وظیفه داریم با همه توان از آنها حمایت کنیم و از طرف دیگر هم مجلس و نمایندگان اوضاع را به خوبی رصد می‌کنند، که در جریان انجام مذاکرات و توافقات مشترک فی‌مابین ایران و گروه5+1 خط قرمزها و چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته نشود.

باهنر ابراز کرد: از دریچه مجلس نهم و نمایندگان ملت باید بگویم مجلس با تمام همت در راستای حمایت و مساعدت از این تیم مذاکره‌کننده برآمده و ما هم سعی در برقراری تعامل و حمایت از آنها را داشته‌ایم.

وی افزود: از جنبه دیگر باید تاکید کرد که تیم مذاکره‌کننده و مسئولان دیپلماتیک و وزیر امور خارجه کشور باید پاسخگوی برخی از سؤالات و شبهات بعضی از نمایندگان باشند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: ما در امر تفاهم‌نامه مشترک ژنو نه مثل برخی عرض تسلیتی و منفی و بدبینانه است و نه مثل بعضی دیگر ابراز خوشحالی و شعف زیاد می‌کنیم و خوش‌بین هستیم، ما باید مواظبت کنیم، کار دیپلماتیک ژنو کار سخت و دشواری است.

وی اظهار کرد: این حرکت و فعالیت دیپلماسی فی مابین ایران و شش کشور جهان ادامه دارد و این اول راه است و قطعاً کار دستگاه دیپلماسی کشور ما در مذاکرات بعدی سخت تر است.

انتهای پیام/63030/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول