اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

توافق ژنو جلوی پیشرفت‌های علمی را می‌گیرد

امام جمعه اردبیل گفت: توافق اخیر ژنو عیب بزرگی که دارد این است که مانع پیشرفت علمی کشورمان شده و جلوی پیشرفت‌های علمی را می‌گیرد.

توافق ژنو جلوی پیشرفت‌های علمی را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل، اظهار داشت: توافق اخیر هسته‌ای محاسن و معایبی دارد که ما با حمایت از دولت یازدهم آنها را بیان می‌کنیم تا مردم بدانند که این محاسن و معایب چه بوده است.

وی تصریح کرد: ‌از جمله محاسن توافق ژنو این است که حق غنی‌سازی ایران مورد قبول واقع شده و ایران هسته‌ای به رسمیت شناخته شده و در کنار آن ما توانسته‌ایم به علوم و فنون هسته‌ای دست پیدا کنیم که این خود اسباب بالندگی و اقتدار ما را به وجود آورده است.

عاملی با بیان اینکه این توافقنامه جلوی افزایش تحریم‌ها را گرفته و به لغو برخی تحریم‌ها به ویژه فروش نفت و محصولات پتروشیمی منجر شده است، خاطرنشان کرد: توافقنامه ژنو سبب شده تا فضای سرمایه‌گذاری و جذب شرکت‌های خارجی برای حضور فعال در عرصه‌های مختلف باز شود و بخشی از ثروت‌های بلوکه شده ما به کشور باز گردد.

این مسئول با برشمردن برخی از معایب این توافقنامه اضافه کرد: عیب بزرگ این توافقنامه آن است که جلوی پیشرفت علمی ایران گرفته شد و مهم‌تر از آن اینکه این توافق نمی‌تواند به صورت کلان در اقتصاد ما تأثیر داشته باشد چرا که تحریم‌های بانکی در سر جای خود باقی است و این خود مانع از نقل و انتقال بانکی و مالی شده و آنها موظفند این اهرم فشار را همچنان حفظ کرده و بر سر ما نگه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ملت ما باید بداند که سرنوشت کشور به نتیجه مذاکرات بسته نیست و ما مسائل داخلی خودمان را باید حل کنیم چرا که به نظر می‌رسد حل بسیاری از مشکلات ربطی به تحریم‌ها ندارد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد:‌ تزریق قطره چکانی ارز به اقتصاد کشور که غربی‌ها در پیش گرفتند تبعاً نمی‌تواند تحولات بسیار مهمی را در اقتصاد ما به وجود آورد چرا که آنها سعی دارند در فواصل مختلف این ارز را تزریق کنند تا مبادا کار بزرگی در کشور صورت بگیرد.

عاملی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند راه حل ما برای حل مشکلات باید نگاه به درون و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و مدیریت‌های صحیح منابع باشد تا بتوانیم به تدریج مشکلات و نارسایی‌هایمان را برطرف کنیم.

این مسئول با بیان اینکه دشمن طماع ما خواب‌های پریشانی را برای این ملت دیده و سعی می‌کند با توطئه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران فضاسازی کند، گفت: ما اقتدار و انسجام ملی خودمان را شایسته و مطلوب حفظ کردیم به طوریکه کشور ایران امروز جزیره با ثبات در منطقه است که با دخالت بیگانگان در برخی از کشورها منافع ملی به خطر افتاده و قدرت‌های واقعی در حال تزلزل است.

خطیب جمعه اردبیل افزود: مهم‌ترین وظیفه مسئولان این است که گروه 1+5 را از این اشتباه بزرگ مطلع کنند که ما از سر اضطرار و استیصال پای مذاکره نیامده‌ایم که اگر آنها این فکر را داشته باشند قطعاً با طمع‌های بزرگ و خواب‌های پریشان سعی می‌کنند برای این ملت مانع ایجاد کنند.

عاملی تصریح کرد: به طور قطع و یقین حضور آنها در پای این مذاکرات به خاطر این است که متوجه شدند اقتدار، انسجام و وحدت داخلی ایران فوق‌العاده است و کشورمان تأثیرگذاری خاص در منطقه دارد.

عربستان در انزوای کامل قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل اذعان کشورهای غربی را مبنی بر اینکه ایران تنها کشوری است که در منطقه لیاقت گفت‌و گو و مشارکت همه‌جانبه را دارد، خاطر نشان کرد: این اظهارات به دنبال افتضاح و بی‌آبرویی کشور عربستان در ماجرای دخالت اخیر این کشور در انفجارات و ترورهای اخیر بود به طوری که عربستان مجبور شد از دائیش فاصله بگیرد و بندر سلطان را کنار بگذارد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: عجیب اینجاست که آمریکا به عربستان فشار آورد تا از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما علیه مفتی‌های دربار صحبت کرده و موضع‌گیری کند.

عاملی با بیان اینکه شاه عربستان در انزوا قرار گرفته و همه دوستان او آن را کنار گذاشته‌اند، اضافه کرد: اینکه بندر سلطان چرا از عربستان بیرون رفته و در صدد رویارویی با آمریکا به عنوان حامی واقعی خود قرار گرفته، جای سئوال دارد که چگونه یک مزدور ژست استقلال گرفته و علیه آمریکا موضع‌گیری می‌کند.

سازمان ملل از ماهیت مستقل خود فاصله گرفته است

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به حرکت سخیف دبیرکل سازمان ملل در باز پس‌گیری دعوت‌نامه ایران به ژنو دو اشاره کرد و ادامه داد: عظمت انقلاب اسلامی ثابت کرد که این نهاد بین‌المللی تابع نظر آمریکا به عنوان رئیس دهکده جهانی و پلیس منطقه است که هر چه امر کند، بانکی مون اجانب می‌کند.

وی گفت: دبیرکل سازمان ملل که از مأموریت و ماهیت اصلی این سازمان فاصله گرفته تحت فشار آمریکا دعوت‌نامه خود را در کمتر از 24 ساعت پس گرفت تا همه بفهمند که این سازمان به جای آن که باید مدافع حقوق بشر بوده و جلوی ترور و تجاوز را بگیرد امروز در دامن استکبار جهانی افتاده و ماهیتش را از دست داده است.

عاملی اذعان داشت: دنیا امروز با تبعیض و حق ویژه اداره می‌شود و همه منتظر ظهور حضرت حجت (عج) هستیم تا همه این ظلم و جورها و فساد و تبعیض‌ها برطرف شده و آرزوی اصیل انسان‌ها جامه عمل بپوشد.

انتهای پیام/62001/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول