اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه بهبهان:

دولتمردان بدانند که با چه رقبایی در حال مذاکره هستیم

خطیب جمعه بهبهان گفت: دولتمردان بدانند که با چه رقبایی در حال مذاکره هستیم.

دولتمردان بدانند که با چه رقبایی در حال مذاکره هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه این هفته به توافق هسته‌ای ژنو اشاره کرد و اظهار داشت: طی این توافق، غنی‌سازی 20 درصد تعطیل یا حداقل برای مدتی تعلیق شد و غربی‌ها هم بناست که تحریم‌ها را متوقف یا تا حدودی تعدیل کنند که گویا این کار هم آغاز شده است.

وی افزود: مذاکره با غربی‌ها اشکال ندارد، نظام تصمیم بر مذاکره گرفته است، اما دولتمردان باید بدانند که با چه کسانی مذاکره می‌کنند.

خطیب جمعه بهبهان جهان غرب را جهان سلطه دانست و خاطرنشان کرد: جهان سلطه همیشه دست برتر را برای خود می‌خواهد، او همه چیز را می‌خواهد و هیچ چیز را برای دیگران نخواهد خواست.

وی با بیان اینکه کسی با فناوری، صنعت و علم غربی‌ها مخالف نیست تاکید کرد: مبانی فکری غرب بر سرمایه‌داری استوار است و در این راه تا نابودی ملت یا دولتی که خلاف این ایدئولوژی است پیش خواهد رفت.

ابوعلی ادامه داد: غربی‌ها علم را هم انحصاری می‌خواهند و این در صورتی است که اسلام زکات دین را نشر آن می‌داند.

وی همچنین عنوان کرد: اگر نگوییم با دشمنان، در واقع با چنین رقبایی و با چنین تفکراتی در حال مذاکره هستیم، پس باید بسیار مراقب بود.

امام جمعه بهبهان در ادامه به نشست ژنو 2 پرداخت و عنوان کرد: دولت ما حرف از تعامل و تنش‌زدایی با غرب می‌زند ولی می‌بینیم که در نشست ژنو 2 هر کشوری دعوت شد ولی گفته شد ایران پیش شرط‌ها را بپذیرد تا دعوت شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی هم که ایران از طرف رئیس سازمان ملل به نشست دعوت شد، این دعوت با فشار غربی‌ها و جهان سلطه پس گرفته شد.

ابوعلی در پایان گفت: ایران پیش شرط را نپذیرفت و اصراری هم برای حضور در نشست نداشت ولی دولتمردان این حرکت‌های جهان سلطه را مدنظر قرار دهند و بدانند که با چه کسانی در حال تعامل هستند.

انتهای پیام/72001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول