اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از حق مسلم ایرانیان کوتاه نیایند

امام جمعه شهرستان نیر گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران باید به هوش باشند تا مبادا از حق و حقوق مسلم ایرانیان در برابر غربی‌ها کوتاه بیایند.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از حق مسلم ایرانیان کوتاه نیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نیر اظهار داشت: ما صنعت هسته‌ای را با تلاش جوانان و نیروهای انقلابی خود بومی کرده‌ایم و هرگز حاضر نیستیم از دستاوردهای مشقت‌بار خود که برای آن هزینه‌ای سنگین پرداخت کرده‌ایم، کوتاه آمده و یا از این مسیر عدول کنیم.

وی تصریح کرد: ملت ما همچنان با بصیرت و آگاهی کامل در صحنه حضور دارند و پشتیبان ولایت هستند و لحظه‌ای نیز اجازه نمی‌دهند در این مسیر عده‌ای بخواهند سوءاستفاده کرده و یا به نفع خود فضا را به پیش ببرند.

مقدسی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: سازش در مقابل نظام سلطه با هر بهانه و وسیله‌ای مردود است و ما حق نداریم به خاطر به دست آوردن برخی از امتیازات اصل حقوق هسته‌ای ایرانیان نادیده گرفته شده و یا در این زمینه بخواهیم گذشتی داشته باشیم.

این مسئول باطن غربی‌ها را باطنی غرض‌آلود، کثیف و پر از کینه علیه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و ادامه داد: آنها به دنبال کسب منافع خود و پیاده کردن برخی از افکار آلوده خودشان هستند در حالی که ما نباید اجازه دهیم از فضای مذاکرات هسته‌ای آنها سوءاستفاده‌ای را انجام دهند.

وی اضافه کرد: اینکه توافق ژنو ما را از پیشرفت‌های علمی و قدرت هسته‌ای باز دارد هرگز به صلاح نیست و بهتر آن است ما به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم، چرا که رهبر معظم انقلاب نیز بارها همین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی را مورد تاکید و توجه قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نیر بیان کرد: اگر غربی‌ها امروز ژست قبول برخی از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را می‌گیرند و ادعای پذیرفتن همه این نقاط قوت را دارند به خاطر اقتدار، صلابت و ایستادگی این ملت است که در سه دهه گذشته کوچک‌ترین باجی را به دشمن نداده است.

مقدسی به حرکت اخیر دبیرکل سازمان ملل در باز پس‌گیری دعوت‌نامه ایران به ژنو دو اشاره کرد و یادآور شد: این حرکت نشان داد که سازمان ملل جیره‌خوار آمریکاست و هرگز نمی‌خواهد واقعیت‌ها را بپذیرد و مدافع حقوق همه ملت‌ها باشد.

وی ماهیت سازمان ملل را یک ماهیت بی‌طرف و مدافع حقوق بشر توصیف کرد و گفت: سازمان ملل از این معیارها و ملاک‌ها فاصله گرفته و تنها به ابزار دست آمریکا تبدیل شده که می‌خواهد به هر نحوی به خودکامگی‌های خود ادامه دهد.

مقدسی از استاندار اردبیل خواست تا در انتخاب مدیران با تلاش و جدیت نگاه مثبت در پیش بگیرد و با گزینش نیروهای بومی و شایسته به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه توجه جدی داشته باشد.

خطیب جمعه نیر گفت: سال‌هاست که برخی از پروژه‌های عمرانی در نیر به بهانه تأمین نشدن اعتبار خوابیده و یا به دست فراموشی سپرده شده است، در حالی که باید این پروژه‌ها تعیین تکلیف شده و مشخصات آن برای اجرا در اختیار مدیران و مسئولان جدید قرار گیرد.

وی در خطبه اول نماز نیز اهمیت عهد و پیمان و وفاداری به آن را در مکتب اسلام یادآور شد و افزود: این عهد و پیمان نباید به بهانه‌های مختلف شکسته شود، بلکه تحکیم آن مدنظر و ملاک کار است.

انتهای پیام/62004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول