اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهدای کرمانشاه ـ 6

شهیدی که در شب تاسوعا شهد شیرین شهادت را نوشید

شهید شهریار احمدی‌پور در شب تاسوعا مصادف با هفتم آذر ماه سال 58 در حین سرکشی و گشت مورد حمله رگبار مسلسل ضدانقلاب قرار گرفت و به‌ درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهیدی که در شب تاسوعا شهد شیرین شهادت را نوشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

اجلاسیه نهایی کنگره شهدای کرمانشاه سال 93 با حضور مسئولان کشوری، لشکری و خانواده‌های معظم شهدا برگزار خواهد شد.

برنامه‌های مختلفی تا زمان برگزاری اجلاسیه نهایی توسط کمیته‌های مختلف اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به یادواره شهدا، چاپ کتب، نصب تمثال شهدا در سطح شهر و جمع‌‌آوری آثار مربوط به شهدا در استان کرمانشاه اشاره کرد.

مسئولان و دست‌اندرکاران این کنگره در اقدامی تحسین‌برانگیز زندگی‌نامه، دست‌نوشته، عکس، وصیت‌نامه و آثار مربوط به شهدا را با تلاش خستگی‌ناپذیر جمع‌آوری کرده‌اند.

خبرگزاری فارس استان کرمانشاه بنا به رسالت اطلاع‌رسانی خویش و حرکت در مسیر شهدا اقدام به‌ معرفی شهدای این استان کرده و این امر تا زمان برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، به ‌طور مستمر ادامه خواهد داشت.

شهید والامقام شهریار احمدی‌پور در بیستم آذر ماه سال 1339 در شهرستان سرپل‌ذهاب در خانواده‌ای متدین و خوشنام دیده به ‌جهان گشود و در همان شهر به همراه خانواده خود زندگی کرد.

این شهید گران‌قدر که شغل پاسداری را برگزیده بود، فعالیت‌های سیاسی خود را علیه رژیم منفور پهلوی از سال 1352 به‌ همراه دوستانش آغاز کرد.

شهید احمدی‌پور با تشکیل دادن جلسات محرمانه در زیرزمین منازل و جلسات تفسیر قرآن، بر ضد نظام شاهنشاهی گام برمی‌داشت و به‌ دلیل فعالیت‌های مستمر خود در مقابله با رژیم، چند بار مورد تعقیب ساواک قرار گرفت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی طاغوت به‌طور افتخاری در کمیته انقلاب شهرستان سرپل‌ذهاب مشغول فعالیت شد و با شروع توطئه‌های گروهک‌ها، به کردستان رفت و در شهرهای پاوه و بوکان با ضد انقلاب به مبارزه جدی پرداخت.

شهید احمدی‌پور به‌ همراه دوستانش در شهرستان سرپل‌ذهاب کنترل شهر را در دست داشت که سرانجام در شب تاسوعا مصادف با هفتم آذر ماه سال 58 در حین سرکشی و گشت، ماشین حامل وی و دوستانش مورد رگبار مسلسل ضدانقلاب قرار گرفت و به ‌درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این مبارز انقلاب همواره پیرو راه امام (ره) بود و در سفارشات خود به دوستانش توصیه می‌کرد با اسلام واقعی و قرآن کریم آشنا شوند.

شهید احمدی‌پور در دفاع از انقلاب و مبارزه با اقدامات ضدانقلاب بسیار هوشمندانه عمل می‌کرد و شجاعت و بصیرت وی همواره الگویی برای دوستان و هم‌رزمانش بود.

وی به موضوعات مذهبی و مسائل شرعی توجه ویژه‌ای داشت و در دوران سیاه حکومت طاغوت تلاش بسیاری برای ترویج مبانی دین اسلام در بین همسالان خود انجام می‌داد.

شهید احمدی‌پور برای بزرگ‌ترها احترام خاصی قائل بود و با اطرافیان مهربانی می‌کرد و منش و رفتار خوب وی هنوز در ذهن بسیاری از اهالی شهرستان سرپل‌ذهاب باقی‌مانده است.

وی همیشه به دوستان خود می‌گفت انقلاب اسلامی یک هدیه الهی به مردم ایران است که باید همیشه از آن پاسداری کنیم.

انتهای پیام/2700/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول