اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندر ماهشهر:

نشست ژنو 2 فرمایشی و در راستای تأمین منافع آمریکا بود

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: نشست ژنو 2 یک نشست فرمایشی و در راستای تأمین منافع و خواسته‌های پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

نشست ژنو 2 فرمایشی و در راستای تأمین منافع آمریکا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: بیش از 40 کشور دنیا که اکثر آنها مخالفان دولت کنونی سوریه هستند به سرکردگی شورای امنیت سازمان ملل و با محوریت آمریکا به ظاهر برای حل مشکل سوریه گرد هم آمده‌اند.

وی با بیان اینکه تعیین کننده افراد، کشورها، موضوعات مورد بحث و اهداف و تصمیمات در این نشست برعهده آمریکاست، تصریح کرد:‌ شاهد این مدعا نیز پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در این اجلاس است.

خطیب جمعه ماهشهر اذعان داشت: پس از ماه‌ها غوغاسالاری و جوسازی بالاخره دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران برای شرکت در این نشست دعوت کرد اما کمتر از 24 ساعت پس از اعتراض آمریکا دبیرکل سازمان ملل که باید نماینده تمام کشورهای دنیا باشد و در راستای مصالح دنیا، صلح، عدالت و رعایت حقوق بین‌الملل اقدام کند به صورت کاملاً غیرمتعارف، نامأنوس و بی‌سابقه دعوتش را کشور مستقلی همچون ایران پس گرفت.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: این مسئله به معنی آن است که سازمان ملل متحد تابع قانون نیست و از قانون جنگل حمایت می‌کند و به دنبال حل عادلانه مسئله سوریه نیست. مگر می‌شود در یک دعوا تنها از یک طرف قضیه دعوت کرد و به طرف دیگر دعوا اجازه حضور نداد، این موضوع در کدام عرف انسانی و بین‌المللی دارای مقبولیت است.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر اذعان داشت: از تمام کشورهایی که به سوریه تروریست اعزام و مهمات و سلاح‌های جنگی ارسال کرده‌اند دعوت شده که این نشان‌دهنده عدالت و دمکراسی آمریکایی است!

غبیشاوی تأکید کرد: این نشست به‌گونه‌ای سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی شده که منافع آمریکا و زمینه تسلط این کشور بر خاورمیانه را فراهم کند. تمام تلاش‌ها و نمایشنامه‌هایی که در حال اجراست برای این است که یک دولت آمریکایی‌ ـ صهیونیستی بر کشور سوریه حاکم شود.

انتهای پیام/72016/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول