اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

بازپس‌گیری دعوت از ایران نشانه استقلال نداشتن سازمان ملل است

امام جمعه دهدشت گفت: بازپس‌گیری دعوت از ایران نشانه استقلال نداشتن سازمان‌های بین‌المللی و دشمنی استکبار با ملت است.

بازپس‌گیری دعوت از ایران نشانه استقلال نداشتن سازمان ملل است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت، با اشاره به بازپسگیری دعوت سازمان ملل از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 این اقدام را نشانه دشمنی استکبار با ملت ایران و نبود استقلال سازمان‌های بین‌المللی دانست.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: سازمان ملل ابزاری برای اجرای منویات استکبار بویژه آمریکای جنایتکار است.

حسینی کشتار مسلمانان بی‌گناه در سوریه و سکوت سازمان ملل در برابر این جنایت را متذکر شد و افزود: اقدام سازمان ملل در دعوت از کشورمان برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 و پس گرفتن آن تحت فشار آمریکا نشان داد که این سازمان گوش به فرمان استکبار است و استقلال لازم را ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در بخش دیگری از سخنانش، نسبت به حذف سخنرانی مذهبی در مجالس ترحیم در سطح شهرستان هشدار داد و ابراز داشت: متأسفانه برخی در مجالس ترحیم دعوت از روحانیت برای موعظه را حذف و یا از افراد شخصی برای سخنرانی دعوت می‌کنند.

حسینی با تأکید بر لزوم محوریت قرار دادن روحانیون در سخنرانی چنین مجالسی،خاطرنشان کرد: اگر محورهای موعظه از روحانیت گرفته شود، ضرر می‌کنیم و این ضرر قابل برگشت نخواهد بود.

خطیب جمعه دهدشت بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دنیای استکبار با همه وجود برای سرنگونی انقلاب و نظام ما دست به کار شده است اما ملت آگاه، هوشیار و همیشه در صحنه ایران این توطئه‌ها را خنثی کرده و خواهند کرد.

حسینی از رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان غده سرطانی افتاده بر جان کشورهای اسلامی نام برد و افزود: رژیم غاصب صهیونیست بزرگترین خطری است که امروز کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه اسرائیل از عوامل اختلاف مسلمانان و تقویت تکفیری‌هاست، تصریح کرد: تکفیری‌ها خط مقدم و پیاده نظام جبهه استکبار هستند.

حسینی در خطبه اول نماز جمعه دهدشت، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت فرا خواند.

امام جمعه دهدشت در تبیین ضرورت امامت از دیدگاه شیعه، ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) در مدت 23 سال حکومت و در سخت‌ترین شرایط، فرصت تفسیر و بیان جزئیات احکام اسلام را پیدا نکرد و بعد از رحلت رسول خدا باید کسی از جانب خدا برای تبیین احکام و مسائل دین به امامت می‌رسید.

حسینی وجود فرقه‌های گوناگون و رواج بازار جعل احادیث را از دیگر ضروریات وجود امامت بعد از رحلت نبی مکرم اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: حضور امام معصوم، احساس و ضرورت آن را عقل بیان می‌کند.

انتهای پیام/82016/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول