اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز صورت گرفت

انجام بیش از 400 عمل جراحی درمان چاقی

رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز گفت: در سه سال گذشته بیش از 400 عمل جراحی درمان چاقی در این بیمارستان صورت گرفته است.

انجام بیش از 400 عمل جراحی درمان چاقی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسعود امینی عصر امروز در سومین همایش چاقی بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز اظهار داشت: جای تاسف است که دو عامل مهم مرگ‌ومیر یعنی چاقی و مصرف سیگار و دخانیات توسط خود انسان ایجاد می‌شود و رشد چاقی نمود بسیاری پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: چاقی را می‌توانیم ام‌الدیابت بدانیم و باید درمان آن را جدی بگیریم، با توجه به این‌که در کشور ما آمار دقیقی از چاقی و وضعیت تغذیه وجود ندارد.

امینی بیان کرد: اگر امروز سبک زندگی را عوض نکنیم و جلوی کم‌تحرکی را نگیریم و این مسئله مشکل‌ساز را به گوش مردم جامعه نرسانیم، نگران‌کننده می‌شود و مشکلات بیشتری را برای جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: به مادران توصیه می‌کنم که سعی نکنند فرزندان خود را در کودکی چاق کنند چراکه این یک ظلم است که به فرزندان خود می‌کنند.

رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز تصریح کرد: بهتر است که مسئولان استانی به بحث فرهنگ عمومی چاقی بیشتر نظر داشته باشند و با توجه به این‌که جمعیت کشور ما رو به پیری است، اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز فروش داروها و پودرهای لاغری صحنه تاخت‌ و تاز عده‌ای در این حوزه شده است که نه تنها سودی برای جامعه ندارد بلکه سلامت مردم را نیز تهدید می‌کند.

امینی گفت: در بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز بیش از سه سال است که فعالیت‌های درمان چاقی، دوره‌های آموزشی درمان چاقی در کنار امکانات به‌روز، به بیماران ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز افزود: در این بیمارستان بیش از 400 عمل جراحی کوچک کردن معده بیماران صورت گرفته است و در حال حاضر حداقل سه عمل جراحی درمان چاقی در هفته انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: برای راه‌اندازی مرکز پیشگیری چاقی در شیراز انتظار داریم استانداری فارس و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز پیش‌قدم شوند و به اهمیت ایجاد مرکز پیشگیری و کنترل چاقی در این استان توجه کنند.

انتهای پیام/2448/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول