اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

شهرداری اراک برنامه ‌زمان‌بندی خروج خودروهای فرسوده را ارائه دهد

استاندار مرکزی، خواستار ارائه برنامه ‌زمان‌بندی شده از سوی شهرداری برای خروج خودروهای فرسوده از سطح شهر اراک شد.

شهرداری اراک برنامه ‌زمان‌بندی خروج خودروهای فرسوده را ارائه دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی بعد از ظهر امروز در نشست اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک، اظهار داشت: یکی از منابع مهم آلوده کننده هوای شهر اراک تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر است که از شهرداری می‌خواهیم در یک فاصله زمانی مشخص شده نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کند.

وی تصریح کرد: اراک جزو یکی از شهرهای آلوده کشور به شمار می‌رود که انتظار داریم از اعتبارات ویژه‌ای که برای شهرهای آلوده اختصاص می‌یابد بهره‌مند شود که لازمه این مهم پیگیری از سوی نمایندگان است.

استاندار مرکزی ضمن اعلام موافقت با ایجاد محدوده جنگلی در اطراف نیروگاه، ابراز داشت: ایجاد دو هزار هکتار جنگل در محدوده نیروگاه مورد تایید اعضای کارگروه واقع شده که از این میزان 500 هکتار تا پایان سال جاری ایجاد خواهد شد که تامین منابع آبی آن در کارگروه آب مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مقیمی اضافه کرد: 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات مربوط به ریزگردها از سوی محیط زیست و مابقی از محل اعتبارات نیروگاه و استانداری تامین خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مشکلات تالاب میقان اراک در حال تبدیل شدن به یک فاجعه زیست محیطی است، گفت: محیط زیست نباید بیش از این در حل مشکل تالاب میقان تعلل کند، بلکه ضروری است هرچه سریع‌تر تکلیف این تالاب را مشخص کند.

عباس رجایی افزود: بر اساس قانون جدید وزارت نیرو موظف است برای زیست‌بوم‌های حساس و شکننده و تالاب‌هایی که در معرض خشکی قرار دارند، بین 10 تا 20 درصد حقابه تخصیص دهد و اگر در اطراف آن‌ها حقابه‌ای وجود ندارد بسته به نوع محل سهمیه تالاب‌ها را از پساب تصفیه شده فاضلاب‌‌ها اختصاص دهد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تالاب میقان اراک در حال خشک شدن است و اگر جلوی آن گرفته نشود به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل می‌شود که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول