اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای کرمان:

رویکرد ‌آموزش‌های فنی و حرفه‌ای‌ تولید‌محور است‌

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: ‌رویکرد آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای،‌ تولید‌محور است.

رویکرد ‌آموزش‌های فنی و حرفه‌ای‌ تولید‌محور است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید ملامحمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: رویکرد آموزش‌های سازمان ‌فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های تولید‌محور است ‌و این آموزش‌ها‌ منجر به تولید محصولاتی که کارآموزان در حین دوره آموزشی خود آنها را می‌سازند.

وی افزود: این محصولات مبتنی بر نیاز‌سنجی یا سفارش مشتریان ساخته می‌شود و سفارش دهندگان می‌توانند دستگاه‌های دولتی یا عامه مردم باشند و با مراجعه به مجموعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در آن رشته‌ها و حرفه‌هایی که سازمان ‌وسایل مورد نیاز خود را نیاز دارد سفارش ‌دهند.

ملامحمدی بیان داشت: طی دستورالعملی که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور به ما ابلاغ شده ما نیازهای معمولی خودمان را که می‌توانیم تولید کنیم دیگر مجاز برای خرید این محصولات نیستیم و باید به صورت خودکفا این کارها را انجام دهیم.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: ما در 9 ماه سال‌جاری تقریباً 90 درصد تعهدات خود را در سال‌جاری انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: حدود 3 میلیون و 50 هزار نفر ساعت آموزش برای چهار گروه مورد نظر سازمان فنی و حرفه‌ای که شامل شاغلان، دانشجویان، کارجویان شهری، کارجویان روستایی، دانشجویان است.

ملامحمدی با اشاره به اینکه ما از طریق هفت سامانه مختلف این  آموزش‌ها را ارائه می‌دهیم، ابراز داشت: این آموزش‌ها در مراکز ثابت و مراکز سیار شهری، پادگان‌ها، زندان‌ها، مراکز جوار روستایی، مراکز جوار دانشگاهی و مراکز جوار صنایع در حال ارائه خدمات به متقاضیان هستند.

وی بیان داشت: دو مرکز جدید ‌دانشگاهی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در سال‌جاری در شهرستان‌های کوهبنان و راور افتتاح کرده‌ایم‌ و از بهمن‌ماه این دو مرکز آموزشی دانشجو می‌گیرد.‌

ملامحمدی گفت: نخستین ورودی‌های این مرکز آموزشی ‌علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی ترمی در رشته‌های اتومکانیک، جوشکاری، کاربر رایانه، کاردانی معدن در رشته استخراج و برق صنعتی که عمدتا در رشته‌های فنی مورد نیاز آن منطقه محسوب می‌شود مشغول به تحصیل می‌شوند.  

انتهای پیام/80018/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول