اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیرم خبر داد

جذب 23 درصد از کارآموخته‌های فنی و حرفه‌ای سمیرم در بازار کار

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیرم گفت: بیش از 23 درصد از کارآموخته‌های مرکز فنی و حرفه‌ای سمیرم جذب بازار کار شده یا به صورت خوداشتغالی فعالیت می‌کنند.

جذب 23 درصد از کارآموخته‌های فنی و حرفه‌ای سمیرم در بازار کار

سید رضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با اشاره به عملکرد موفق این مرکز در سطح استان اصفهان اظهار کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای سمیرم از تمامی شهرستان‌های هم‌تراز از نظر جمعیت و یا حتی از شهرستان‌هایی که یک تا چهار برابر این شهرستان جمعیت دارند از نظر عملکرد آموزشی بالاتر است.

وی از همکاری 20 مربی حق‌التدریس در زمینه آموزش‌های مهارتی با این مرکز خبر داد و افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای سمیرم در بخش آموزش‌های روستایی و نیز آموزش‌های کشاورزی در جایگاه اول تا سوم استان قرار دارد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیرم تصریح کرد: از میان 53 مرکز آموزشی سطح استان تنها 13 مرکز به عنوان مرکز معین آزمون بودند که از سال 90 با پیگیری‌های مکرر، مرکز سمیرم به جمع مراکز معین پیوست و آزمون‌های کارآموزان این مرکز به صورت هماهنگ و مستقل از مراکز دیگر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 23 درصد از کارآموخته‌های مرکز فنی و حرفه‌ای سمیرم جذب بازار کار شده یا به صورت خود اشتغالی فعالیت می‌کنند.

موسوی اجرای دوره‌های آموزشی با همکاری برخی ادارات و ارگان‌ها از جمله کمیته امداد امام خمینی، ناحیه مقاومت بسیج، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، اداره برق، هلال‌احمر، آموزش و پرورش و اصناف را از برنامه‌های ویژه مرکز سمیرم در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: در سال‌های 91 و 92 حدود 25 درصد از دوره‌های آموزشی اجرا شده مرکز سمیرم جدید بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 16 مرکز در سطح استان واحد مشاوره و هدایت شغلی در اختیار دارند که مرکز سمیرم نیز از سال 90 در این واحد فعال شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به تصمیم دولت در راستای تحت پوشش قرار دادن بیمه کارگران صنعت ساختمان و همچنین شاغلان بخش صنایع دستی، این مرکز قادر است تمامی نیازهای آموزشی جهت اجرای این دوره‌‌ها را فراهم کند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با داشتن 15 کارگاه آموزشی فعال در مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول