اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان:

روحانیون اشاعه‌دهنده وقف جدید در تاکستان باشند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان با بیان اینکه روحانیون اشاعه‌دهنده وقف جدید در این شهرستان باشند، گفت: وقف‌شناسی باید از سوی آنان گسترش یابد.

روحانیون اشاعه‌دهنده وقف جدید در تاکستان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، فرهاد مرادخانی صبح امروز در دیدار با مسئول عقیدتی نیروی انتظامی تاکستان اظهار داشت: تلاش برای احیای موقوفه‌ها و رسیدگی به امورات جاری امامزاده‌های زیر پوشش از سوی اوقاف و امور خیریه تاکستان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف در تمام عرصه‌ها آماده تعامل با ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف شهری تاکستان است، اضافه کرد: با توجه به ضرورت هماهنگی بیشتر برای پیشبرد برنامه‌ها مجموعه کارکنان و متولیان امور وقف در تاکستان آماده مشارکت در امور فرهنگی و مذهبی در طول سال به ویژه ایام نوروز هستند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان با بیان اینکه نیاز به آگاهی از فعالیت‌ها و عملکردهای وقف مهم است، تصریح کرد: متأسفانه عدم آگاهی کامل از خدمات و دستاوردهای اوقاف و امور خیریه در برخی از عرصه‌ها به چشم خورده است که این مسئله باید با فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

مرادخانی با اشاره به برگزاری نشست‌ها، جلسات و رویکردهای وقف‌شناسی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهرستان تاکستان ابراز داشت: این مهم تأثیر به‌سزایی در روند آشنایی و بهبود آگاهی‌های شهروندان تاکستانی از مجموعه کارکردهای وقف داشته است.

این مسئول بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسبت‌ از سوی دستگاه‌های فرهنگی، مذهبی به ویژه روحانیون و فعالان فرهنگی بستری مناسب برای جهش فرهنگی شهر تاکستان را فراهم کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان با بیان اینکه ضعف‌های فرهنگی باید با تأمین اعتبار و ارائه راهبردهای مشخص رفع شود، بیان کرد: آنچه امروز بسیار بیشتر از مسائل دیگر اهمیت دارد اصل غنی‌سازی و فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان است که آستانه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بیشترین سهم را در گسترش این مهم بر عهده دارند.

مرادخانی ابراز داشت: در این راستا بقاع متبرکه شهرستان تاکستان با برنامه‌ریزی صحیح گام‌هایی را تاکنون برای جذب جوانان و نوجوانان داشته و در مناسبت‌های مذهبی به اجرای انواع همایش‌ها و نشست‌های مختلف و جذاب پرداخته‌اند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای آشنایی با وقف جدید در شهرستان تاکستان عنوان کرد: انواع وقف امروز در جامعه تنوع یافته است که به این منظور شهروندان باید با این نوع وقف‌ها آشنا شوند همچنان که رویکرد اوقاف و امور خیریه این شهرستان نیز در این راستا ترغیب بیشتر واقفان و مردم به انجام وقف‌های جدید بوده است.

انتهای پیام/77005/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول