اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس

دوره آموزشی مصاحبه و ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قزوین برگزار می‌شود

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه استان قزوین، گفت: با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ثبت و ضبط وقایع آن، یک دوره آموزش تخصصی مصاحبه و ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قزوین برگزار می‌شود.

دوره آموزشی مصاحبه و ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قزوین برگزار می‌شود

سعید کافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: دوره آموزش تخصصی مصاحبه و ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان قزوین از 10 بهمن ماه جاری آغاز و علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند به صورت حضوری به محل «معراج شهدا» شهر قزوین واقع در ابتدای خیابان عبید زاکانی مراجعه کنند و یا اینکه از طریق آدرس اینترنتی http://yasesorkh.ir فرم مربوط را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به صورت رایگان در این دوره شرکت می‌کنند، ادامه داد: اهالی رسانه، فرهنگیان، نیروهای مسلح، اساتید دانشگاهی، دانشجویان، طلاب علوم دینی و مراکز فرهنگی و سایر اقشار جامعه می‌توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند و تنها لازم است پیش زمینه‌ای در زمینه نگارش داشته باشند.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه استان قزوین با اشاره به مدت این دوره افزود: دوره آموزش تخصصی مصاحبه و ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان قزوین در 15 جلسه در روزهای جمعه برگزار می‌شود که افراد شرکت‌کننده زیرنظر استادان مهدی فراهانی و علیرضا کمره‌ای از نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس، آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

کافی در خصوص اهداف برگزاری این دوره گفت: علاقه‌مندان پس از گذراندن این دوره توانایی ثبت خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا را کسب می‌کنند و بدیهی است کسانی که در طول مدت دوره مراحل آموزشی و آزمایشی را طبق نظر اساتید با موفقیت سپری کنند، از آن‌ها دعوت به همکاری در پروژه‌ها خواهد شد.

کافی اضافه کرد: پس از این دوره کار جمع‌آوری اسناد، مصاحبه‌ها و خاطرات جامعه بزرگ ایثارگران و رزمندگان استان قزوین آغاز خواهد شد و تاریخ شفاهی دفاع مقدس این استان ثبت و ضبط می‌شود.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس، عنوان کرد: ایشان بارها در موقعیت‌های مختلف به اهمیت ثبت و ضبط خاطرات اشاره کرده‌اند و خاطر‌نشان کرده‌اند که مقوله‌ جنگ یکی از مقاطع حساس تاریخی برای ملت‌ها محسوب می‌شود و فرموده‌اند: «از همه نگارندگان حوادث جنگ و همه کسانی که توان انجام وظیفه در این مهم را دارند، درخواست می‌کنم از ثبت و ضبط جزییات این دوران غفلت نکنند و این گنجینه تمام نشدنی را برای آیندگان به ودیعه بگذارند».

انتهای پیام/77003/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول