اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

نمایشگاه دائمی عکس دفاع مقدس در مازندران راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: احداث نمایشگاه دائمی عکس دفاع مقدس در مازندران باید به صورت جدی پیگیری شود تا در آینده‌ای نزدیک، عکاسان جوان بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند.

نمایشگاه دائمی عکس دفاع مقدس در مازندران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار بخش دفاع مقدس خبرگزاری فارس از ساری، نمایشگاه عکس «روزی ابابیل و روزی باران» آثار «محمد رضایی» با هدف بازنمایی تصاویر تشییع جنازه شهدای دفاع مقدس در مازندران، در گالری حوزه هنری دایر شد.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بازدید از این نمایشگاه، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس گفت: بشر نسبت به امور هنری علاقه‌مند است، به ویژه نسل جوان جامعه که بیشترین تأثیرپذیری را از این رهگذر دارند.

وی نقش هنر در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس را برجسته خواند و افزود: اگر فرهنگ حماسه و ایثار مردان بی‌ادعای سال‌های دفاع مقدس که الهام گرفته از فرهنگ خدا محوری و ولایت مداری است را بخواهیم گسترش دهیم، یکی از بهترین راه‌ها همین فعالیت‌های هنری است.

ملکی با اشاره به علاقه‌مندی خیل مشتاق جوانان هنرمند به فعالیت در حوزه دفاع مقدس یادآور شد: آثار عکاس جوان عرصه دفاع مقدس «محمد رضایی» که خود برادرزاده سه شهید است، برخاسته از عشق و محبت درونش بود که چنین تصاویر زیبایی را ثبت و ماندگار کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در ادامه گفت: محبت به شهدا سبب معرفت و تداوم حرکت همه زحمت‌کشان در مسیر انقلاب می‌شود و اگر تمامی اقشار اجتماع برای بازدید از این تصاویر به نمایشگاه بیایند، بی‌بهره نمی‌شوند و مورد تأثیر معنوی و روحانی شهدا واقع می‌شوند.

این مسئول، حمایت از تولیدات هنری را وظیفه‌ای خطیر دانست و افزود: باید از هنری که در راه دفاع مقدس عرضه می‌شود، حمایت شده و با عزمی جدی تقویت شود تا به لطف شهدا، اثربخشی این کار افزون‌تر شود.

ملکی بهترین ابزار موجود در مقابله با جنگ نرم را روی‌آوری به فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: اداره کل حفظ آثار و نهادهای فرهنگی همسو در استان مازندران، چنین مأموریت‌هایی را در دستور کار دارند ولی باید بیشتر توجه کنند، نگاه‌های همگانی و تخصصی باید به سمت فرهنگ دفاع مقدس برود تا در جنگ نرم سربلند بیرون آییم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: اگر مسئولان باور داشته باشند، تلاش و همدلی بیشتر شود، از هنرمندان ارزشی حمایت کنند و این نمایشگاه‌ها به صورت دائم، دایر شود، تأثیرات فرهنگی عظیمی در جامعه پدیدار می‌شود.

وی در پایان گفت: احداث نمایشگاه دائمی عکس دفاع مقدس در مازندران باید به صورت جدی پیگیری شود تا در آینده‌ای نزدیک، عکاسان جوان، بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند و همچنین تصاویر برگزیده‌ای که در آرشیو اداره کل حفظ آثار و کنگره شهدای مازندران موجود است را نیز به نمایش عموم گذاشته شود.

انتهای پیام/86020/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول