اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

مترو ورامین از زیر شهر عبور می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین از تصویب طرح عبور مترو از زیر شهر ورامین خبر داد.

مترو ورامین از زیر شهر عبور می‌کند

محسن عابدلو  عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب اسان تهران از تصویب طرح عبور مترو از زیر شهر ورامین خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین با بیان این مطلب اظهار داشت: صبح امروز جلسه شورای اسلامی شهر ورامین با موضوع مترو تشکیل شد.

وی در ادامه گفت:طرح تفصیلی و طرح جامع ورامین هشت سال در مرحله مطالعاتی بوده و تمام نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری ما بر اساس این دو طرح مهم پایه‌ریزی می‌شود، یکی از موارد مهم طرح جامع و تفصیلی ورامین انتقال راه آهن به حومه این شهر و احداث بلوار به جای راه آهن فعلی است و اگر اکنون قرار باشد مترو از جای کنونی راه آهن عبور کند تمام برنامه‌ریزی ما به هم می‌خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین تصریح کرد: بنابراین امروز با رای اکثریت قاطع نمایندگان مردم در شورای شهر و بدون حتی یک رای مخالف عبور مترو در محدوده شهری ورامین از زیر زمین و نیز انتقال راه‌آهن به حومه شهر مصوب شد.

وی عنوان کرد: البته شرکت مترو اعلام می کند که این امر 194 میلیارد تومان اضافه اعتبار نیاز دارد و امکان فراهم کردن آن نمی باشد،خوب در مطالعات شرکت مترو با شورای شهر ورامین هماهنگی صورت نگرفته است و به همین دلیل مشکلات موجود پیش آمده است، وظیفه ذاتی شورا صیانت از رای مردم و حفظ منافع مردم و ضمانت اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی شهر است.

عابدلو با بیان اینکه راه‌آهن با تقسیم ورامین به دو تکه شمالی و جنوبی مشکلات عدیده فرهنگی ایجاد کرده است، اظهار داشت: ما مشخصاً مترو می‌خواهیم اما ایستگاه مترو می‌تواند در ابتدای شهر ورامین باشد و برای عبور مترو از داخل شهر حاضر نیستیم طرح جامع و تفصیلی را به هم بزنیم.

وی اضافه کرد: در جلسه صبح شورا مشاور ما اعلام کرد اگر قرار باشد مترو بیاید از خط آهن قرار گیرد شهرداری باید 200 میلیارد تومان برای تملک حریم مترو هزینه کند که این هزینه را هم شهرداری ندارد، 200 میلیارد هم باید به راه‌آهن جمهوری اسلامی پرداخت شود که آن مبلغ البته از طریق شرکت مترو فراهم می‌شود.

مترو از مطالبات اصلی مردم ورامین است

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین نیز با تاکید بر احداث هرچه سریع‌تر مترو ورامین اظهار داشت: دولت هرچه سریع‌تر متروی ورامین را احداث کند، مترو از مطالبات اصلی مردم است و هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی متروی تهران ـ ورامین ـ پیشوا از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم بوده است، گفت: ابتدا این کار به شرکت راه‌آهن سپرده شده بود اما پس از گذشت زمان و عدم اجرای این پروژه، مصوب شد شرکت متروی تهران این پروژه را به ثمر برساند و رئیس متروی تهران نیز قول تسریع در اجرای این پروژه را داد.

متروی ورامین از جمله مسائل و مطالبات مردم ورامین در طول چند سال اخیر است و همواره یکی از بحث‌های داغ تریبون‌های عمومی و رسانه‌ها و نشریات شهرستان بوده که بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان، این پروژه در بودجه کل کشور مد نظر قرار گرفت و از چند ماه گذشته فعالیت‌های عمرانی آن با استقرار پیمانکار در شهرستان ورامین آغاز شد.

بر پایه این گزارش چندی پیش جمعی از ساکنان بلوار امام رضا (ع) در شهرستان ورامین که در محل آنها طرح پل روگذر مترو در دست اجراست، با ارسال نامه‌ای اعتراض آمیز به رسانه‌های خبری، اعلام کردند که با اجرای پل روگذر راه دسترسی به واحدهای تجاری و منازل مسکونی آنها از بین می‌رود و به همین علت خواستار اجرای طرح به شکل زیرگذر هستند، این اهالی با حضور در جلسه شورای شهر ورامین درخواست خود را با اعضای شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان ورامین در میان گذاشتند.

انتهای پیام/2462/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول