اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران مطرح کرد

برداشت نامتعارف کشورهای همسایه از منابع دریای‌ خزر‌/جزئیات از بین رفتن ماهیان خاویاری

استاندار مازندران با بیان اینکه کشورهای همسایه در بحث تولید نفت و گاز از منابع دریایی برخورد نا‌متعارف دارند، گفت: صیانت از دریای خزر در اولویت قرار گیرد.

برداشت نامتعارف کشورهای همسایه از منابع دریای‌ خزر‌/جزئیات از بین رفتن ماهیان خاویاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح جلودار بعداز ظهر امروز به مناسبت هوای پاک از شرکت تولیدی صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد.

این بازدید که با حضور مدیرکل محیط زیست، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، فرماندار مرکز مازندران و مسئولان محلی و شهرستانی و رسانه‌های استان صورت گرفت روند فعالیت‌های این کارخانه که در چارچوب صنعت پاک انجام می‌شود تشریح شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی در چارچوب فعالیت‌های زیست محیطی باید محسوس و مشهود باشد، اظهار داشت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در کنار دستگاه‌های اجرایی دولتی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ضرورت دارد رسانه‌های استان در بحث فعالیت‌های زیست محیطی به درستی وارد شوند.

فلاح جلودار شرکت تولیدی صنایع چوب و کاغذ مازندران را صنعتی پاک و الگو برای سایر دیگر صنایع و بخش‌های خدماتی دانست و ادامه داد: این مجموعه در قالب یک صنعت در مقایسه با سایر صنایع در استان از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس اقتضائات نیازمند مواد اولیه سلولزی است، تصریح کرد: چوب نیاز اولیه کارخانه تولید کاغذ است و این مجموعه تولیدی توانسته با احیا جنگل و زراعت چوب رابطه خوبی با محیط زیست برقرار کند.

فلاح احیا جنگل و زراعت چوب را از مسائل مهم در شمال مازندران دانست و ادامه داد: کارشناسان در برداشت چوب از جنگل باید به نیاز جنگل توجه شود.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از جنگل نیازمند چارچوبی است که دیدگاه‌های دولت تدبیر و امید باید رعایت شود، یادآور شد: سئوالات زیادی در این زمینه مطرح می‌شود که باید به آن پاسخ داده شود تا در فرایند مدیریتی اجرا و سازنده باشد.

استاندار مازندران با تاکید براینکه  اجرای برنامه‌های دولتی نباید از روی سلیقه باشد، افزود: برنامه‌های دولت به صورت سند تدوین شده و قابل اجراست و هر کدام از طرح‌ها می‌تواند در جای خود موانع و مشکلات موجود را حل کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ساختاری در کشورهای جهان سومی و کشور ما این است که با تغییر مدیران بسیاری از طرح‌ها نیمه تمام رها می‌شوند، یادآور شد: وظایف حاکمیتی باید با مدیریت سازمانی انجام شود.

فلاح جلودار سازمان‌های مردم نهاد را کمک حال دستگاه‌های دولتی در پیشبرد اهداف دولت دانست و ادامه داد: صیانت از محیط زیست با همکاری سازمان‌های مردم نهاد به نحو مطلوبی انجام می‌شود.

وی درباره توسعه جنگل و زراعت چوب گفت: اقلیم مازندران برای زارعت چوب مستعد و به صورت دیم هم آبیاری انجام می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه توجیهی ندارد که در اراضی شیبدار 10 تا 15 درصد زارعت چوب انجام شود، متذکر شد: باید برای کار کشاورزی برنامه اقتصادی تعریف شود.

فلاح موضوع پسماند در استان مازندران را رنج‌آور دانست و گفت: تاکنون در این زمینه کار جدی صورت نگرفت، طرح رفع پسماند در مازندران در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه سازمان پسماند باید براساس موقعیت و نیازهای مازندران شکل گیرد، اضافه کرد: مقرر شد در هفته جاری از تهران پیگیری سازمان پسماند انجام و زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود.

نماینده عالی دولت در مازندران ساماندهی زباله و تفکیک زباله‌های تر و خشک در دستگاه‌های دولتی را مهم دانست و گفت: تفکیک زباله خشک در ادارات از سوی سازمان‌های مردم نهاد پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران زراعت چوب، تصفیه‌خانه، پسماند و بازیافت‌ها به درستی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: انتظار ما براساس ظرفیت استانی است، ظرفیت تولید کاغذ در مازندران باید افزایش یابد.

فلاح به بحث سلامت دریای خزر اشاره کرد و گفت: با تغییر مدیریت دریای خزر از نظر سطح و زیر سطحی با مشکلات جدی مواجه شد.

وی افزود: کشورهای همسایه در بحث تولید نفت و گاز از منابع دریایی برخورد نا‌متعارف دارند.

استاندار مازندران بحث از بین رفتن ماهیان خاویاری در دریای‌ مازندران را ناشی از معضلات زیست محیطی عنوان کرد و ادامه داد: صیانت از دریا در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول