اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان قزوین نهادینه شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بستر و فرهنگ مهارت‌آموزی باید در بین جوانان این استان نهادینه شود.

فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان قزوین نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گردهمایی به منظور تبیین سیاست‌های توسعه متوازن آموزش‌های کشاورزی و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در هنرستان‌های استان در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

در این گردهمایی سیدمحمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، محمدپاینبرد معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، کارشناسان و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌‌ای و کارودانش حضور داشتند.

محمدرضا صفری اظهار داشت: رقابت سالم میان جوانان در زمینه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای موجب شناسایی و کشف استعدادهای برتر و نخبگان مهارتی می‌شود.

وی به اهمیت و نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه اقتصادی استان قزوین اشاره کرد و گفت: ایجاد بستری مناسب برای ارتقای بیشتر مهارت‌های حرفه‌ای سبب می‌شود تا کمبودها و نواقص به درستی شناسایی شده و با برنامه‌ریزی مناسب در استای رفع آن تا رسیدن به سطح مهارت‌های جهانی گام برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را سبب ایجاد انگیزش در بین جوانان برای کسب مهارت‌آموزی ذکر کرد.

صفری بر ضرورت توسعه رشته‌های کشاورزی و محصولات ارگانیک و همچنین نقش فارغ‌التحصیلان را در بهبود بازار کار استان قزوین تأکید کرد.

سیدمحمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین نیز بر توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و متناسب‌سازی آن با نیاز بازار کار استان و ایجاد اشتغال و کارآفرینی تأکید کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز یکی از راهکارهای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی این استان و همچنین توانمندی فارغ‌التحصیلان را ناشی از تعامل دستگاه‌های دولتی و خصوصی ذکر کرد.

محمد پاینبرد اظهار امیدواری کرد: با افزایش تعاملات و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان در راستای ارتقای رشته‌های مناسب‌تر در استان و همچنین فراهم آوردن اشتغال فارغ‌التحصیلان گام‌های اساسی‌تری برداشت.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول