اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول‌ هلال‌احمر کوهبنان عنوان کرد

اهدای 45 هزار سی‌سی خون در کوهبنان / کوهبنان پایگاه انتقال خون ندارد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهبنان گفت: مردم شهرستان کوهبنان 45 هزار سی سی از خون خود را به نیاز‌مندان اهدا کردند.

اهدای 45 هزار سی‌سی خون در کوهبنان / کوهبنان پایگاه انتقال خون ندارد

علیرضا حسنی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده اکیپ سیار ویژه سازمان انتقال خون استان کرمان با استقرار در حسینیه سید‌الشهدای کوهبنان از داوطلبان و مردم نوعدوست شهرستان خون‌گیری کرد.

وی بیان داشت: در این راستا مردم نوعدوست شهرستان کوهبنان بیش از 45 هزار سی سی از خون خود را به نیاز‌مندان اهدا کردند.

حسنی‌پور افزود: بر‌ اساس درخواست جمعیت هلال‌احمر شهرستان و تقاضا‌های مکرر مردمی هر سه ماه یک بار با اکیپ سیار ویژه خونگیری با حضور در جمع مردم ولایتمدار شهر کوهبنان اقدام به خونگیری از داوطلبان می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: امدادگران آزمایش‌های لازم را بر روی خون‌های جمع‌آوری شده انجام می‌دهند و در صورت مشاهده بیماری به فرد اهدا کننده خون اطلاع می‌دهند.

مسئول جمعیت هلال‌احمر کوهبنان با بیان اینکه اهدای خون سبب نجات جان هموطنانمان در جای جای کشور می‌شود، گفت‌: با اهدای خون می‌توان سطح سلامت و بهداشت جامعه را ارتقا‌ داد.

وی ابراز داشت: بیماران در تمام فصول سال نیازمند خون سالم هستند و مردم اهدای خون را به فصل خاصی موکول نکنند، زیرا نیاز بیماران به فرآورده‌های خونی همیشگی بوده و برای تامین این نیاز سازمان انتقال خون باید همواره ذخیره مناسبی از فرآورده‌های خونی داشته باشد. 

حسنی‌پور بیان داشت: سالانه در چهار نوبت کار اهدای خون توسط پایگاه‌های سیار انتقال خون استان کرمان در‌ شهرستان کوهبنان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در حالیکه در شهرستان ‌کوهبنان در زمان خونگیری و اهدای خون با استقبال بیش از حد مردم روبه‌رو است، اما این شهرستان از دارا بودن پایگاه ثابت اهدای خون محروم ‌است و ضرورت دارد تا مسئولان مربوطه در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/80012/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول