اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لک‌زایی در گفت‌وگو با فارس:

مقالات همایش بین‌المللی ناصرکبیر، سفارشی بود

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی ناصر کبیر گفت: به دلیل اینکه ناصرکبیر در بین مسلمانان به درستی شناخته شده نبود مقالات ارائه شده به این همایش سفارشی بوده است.

مقالات همایش بین‌المللی ناصرکبیر، سفارشی بود

حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی در دومین روز از برگزاری همایش بین‌المللی ناصرکبیر در مجتمع نفت محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه پنج اثر از ناصر کبیر برای این همایش بین‌المللی آماده کردیم، اظهار داشت: مجمع مقالات ناصرکبیر به دو زبان عربی و فارسی به چاپ رسیده است.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی ناصر کبیر با بیان اینکه دو جلد از کتاب‌های ناصر کبیر در این همایش منتشر شد، افزود: هر کدام از کتاب‌های منتشر شده ناصر کبیر به حدود یک‌هزار تیراژ می‌رسد.

لک‌زایی بیان داشت: زندگی‌نامه ناصر کبیر با دست‌خط بدرالدین قوسی رهبری قوسی‌های یمن در این همایش چاپ و توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه زیارت ناصر کبیر با نظارت آیت‌الله جوادی آملی چاپ شد، ابراز داشت: برنامه‌های تخصصی صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه از صبح امروز در مجتمع نفت آغاز به‌کار کرد.

این مسئول تصریح کرد: مجموع مقاله‌های دریافت شده در کمیسیون تبیین و ترویج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به ارائه بحث پرداخته شده است.

لک‌زایی با بیان اینکه بیشتر مقاله‌ها از کشورهای یمن، سوریه، لبنان، عراق و ایران دریافت شده، گفت: به دلیل اینکه ناصر کبیر در بین مسلمانان به درستی شناخته شده نبود مقالات ارائه شده به این همایش سفارشی بوده است.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی ناصر کبیر مطرح کردن صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در این همایش را یکی از فعالیت‌های مثبت این همایش برشمرد و گفت: صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه دو اثر گرانسنگ و معنوی این همایش به شمار می‌روند.

لک‌زایی ابراز امیدواری کرد: با طرح مقالات علمی در زمینه صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه گام مثبتی در طرح آموزه‌های معنوی و دینی برداشته شده است.

وی به تقویت هویت اسلامی در جهان تاکید کرد و اذعان داشت: طرح مباحثی در زمینه صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه اسلام را از تهاجم‌های غرب مصون نگه می‌دارد و بنیه دینی و اسلامی را تقویت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در همایش بین‌المللی ناصرکبیر با گروه‌های تکفیری برخورد شده، گفت: تعالیم اسلامی و تعالیم اهل‎‌بیت(ع) باید پیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام/86013/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول