اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

ناصرکبیر بر اجرای عدالت علوی در سرزمین تبرستان تاکید داشت

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: ناصرکبیر بر اجرای عدالت علوی در سرزمین تبرستان تاکید داشت.

ناصرکبیر بر اجرای عدالت علوی در سرزمین تبرستان تاکید داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، بخش کمیسیون ترویج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در همایش بین‌المللی ناصر کبیر در مجتمع نفت محمودآباد، صبح امروز در دومین روز این همایش با حضور شش نفر از علمای کشورهای اسلامی از جمله یمن، عراق، سوریه، لبنان و ایران برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی یکی از نمایندگان ایران اسلامی در بخش کمیسیون ترویج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با بیان اینکه هر ایده و اندیشه‌ای از پشتوانه سیاسی و علمی برخوردار باشد موجب رشد و پیشرفت می‌شود، گفت: ناصر کبیر زمانی که به تبرستان آمد، برنامه‌های سیاسی و فرهنگی خود را در نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) برپایه فرمایشات نورانی حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: ناصر کبیر با توجه به آثاری که از خود بر جای گذاشته است، نشان‌دهنده پایه‌گذاری برنامه‌های فرهنگی و سیاسی خود در جهان اسلام است.

امام ‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه کسی مسئولیت هدایت جامعه را برعهده گرفته باید اوامر الهی را اجرا کند، افزود: پند و نصیحت و گره گشایی کار مردم، احیاء سنت الهی پیامبران، اجرای حدود الهی و رساندن اموال بیت المال به طبقات محروم جامعه از اوامر الهی محسوب می‌شود.

میرعمادی با اشاره به اینکه ناصرالحق در تبرستان توانست جریان‌سازی فرهنگی و سیاسی کند، افزود: جریان سازی فرهنگی و سیاسی ناصر کبیر به مدت دو قرن در جهان اسلام تاثیرگذار بوده است.

وی ناصر کبیر را منشا گسترش فرهنگ تشیع در سرزمین تبرستان دانست و گفت: جریان‌سازی‌های ناصرالحق در بلادهای اسلامی تاثیر فراوانی در دوره خود بر جای گذاشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی سرزمین تبرستان مجذوب فعالیت‌های ناصرکبیر شده بودند، اظهار داشت: تاریخ نشان‌دهنده جایگاه بالای ناصرکبیر در جهان اسلام است.

میرعمادی با اشاره به اینکه ناصر کبیر اهل رزم و اهل علم بود، افزود: فعالیت‌های تاثیرگذار ناصر کبیر در نشر و ترویج فرهنگ تشیع در جهان اسلام قابل چشم‌پوشانی نیست.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و علمی ناصر کبیر در سرزمین تبرستان، گفت: این عالم وارسته دانش‌آموزانی را تربیت و کتابخانه‌های زیادی در جهت ترویج فرهنگ تشیع احداث کرده است.

امام ‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: ناصرکبیر علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی خود، توانست یک مجمع مشورتی فقیهان را در جهت فقه سیاسی اهل بیت و به‌کارگیری آن در حکومت اسلامی اجرا کند.

میرعمادی با بیان اینکه احیای فقه سیاسی اهل بیت بیان‌گر افق دید اطروش است، افزود: برگزاری جلسات علمی در بحث فقه، کلام و مبانی فقهی شخصت‌های بسیاری را در جهان اسلام تربیت کرده است.

 

وی بر تاثیرگذاری ناصرکبیر بر پایه‌گذاری فرهنگ تشیع در سرزمین تبرستان اشاره کرد و گفت: ناصرکبیر بر اجرای عدالت علوی در سرزمین تبرستان تاکید داشت.

همچنین دکتر «جودت القزوینی» با بیان اینکه ناصر کبیر امام فقیه در تبرستان بود، گفت: حکومت ناصر کبیر در سرزمین تبرستان با لشکریان بنی عباس مبارزه کرد و آنان را شکست داد.

اندیشمند عراقی با اشاره به سخنان شیخ بهائی درباره حسن اطروش، گفت: او قلب‌ها را به هم نزدیک می‌ساخت.

القزوینی با اشاره به اینکه آل‌بویه به خاطر ترس از نفوذ ناصر کبیر با حکومت وی زاویه داشت، افزود: فقهاء در مرحله پیشرفت علمی در بغداد تمرکز داشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال 334 آل بویه وارد بغداد شد، بیان کرد: آنها نخستین کسانی بودند که شعائر شیعی مانند غدیر و عاشورا را علنی برگزار کردند.

به گزارش فارس، روز اول همایش بین‌المللی ناصر کبیر با حضور مهمانان داخلی و خارجی و بازگشایی بقعه ناصرالحق به پایان رسید و ادامه این همایش از صبح امروز در مجتمع نفت محمودآباد با ارزیابی و قرائت مقالات اندیشمندان و علما در زمینه شخصیت ناصرکبیر(اطرش) از سرگیری می‌شود.

انتهای پیام/86003/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول