اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد مطرح کرد

تلاش کمیته امداد برای توسعه روحیه خوداتکایی

سرپرست کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: کمیته امداد تلاش دارد تا با ایجاد زمینه‌های مختلف، روحیه خوداتکایی را در بین مددجویان کمیته امداد توسعه دهد.

تلاش کمیته امداد برای توسعه روحیه خوداتکایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین انواری پیش از ظهر امروز در جریان سفر به کرمان و دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: ‌کرمان یکی از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود و معضلات آن مشخص است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد سرمایه‌گذاری در بحث توانمند‌سازی خانواده‌ها است، عنوان کرد: کمیته امداد تلاش دارد تا با ایجاد زمینه‌های مختلف، روحیه خوداتکایی را در بین مددجویان کمیته امداد توسعه دهد تا به دنبال تامین معاش خود باشند.

انواری افزود: کاری که ما در حوزه فرهنگی انجام می‌دهیم، سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل در خانواده‌ها است که از لحاظ فکری خانواده‌ها قبول کنند که با اتکا به توانمندی‌ها و استعدادهای خود می‌توانند به خودکفایی و توانمندی ‌برسند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اشتغال، استعداد‌سنجی می‌کنیم و بر اساس آن آموزش‌هایی به مددجویان ارائه می‌دهیم و سپس تسهیلاتی برای ایجاد شغال به این افراد واگذار می‌شود و نظارت بر کار آنها تا زمان تثبیت آن صورت می‌گیرد.

انواری با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی 6 هزار و 300 خانواده زیر پوشش کمیته امداد ‌کرمان گفت: این امر نشان می‌دهد که این افراد از لحاظ اقتصادی به خودشان ‌متکی هستند.

وی با اشاره به فعالیت بخش بازرگانی در کمیته امداد‌ افزود: از طریق این بخش برای تولیدات مددجویان بازاریابی شده و این تولیدات به فروش رسانده می‌شود که این اقدام در راستای دفاع از تولیدات مددجویان است.

وی با تاکید بر اینکه در استان کرمان کارهای خوبی در حوزه اشتغالزایی برای خانواده‌های زیر پوشش امداد انجام شده است، اظهار داشت: باید با تقویت منابع بانکی مورد نیاز زمینه‌ای را ایجاد کنیم تا بانک‌ها از محل منابع قرض‌الحسنه خود بتوانند تسهیلات بیشتری را در اختیار خانواده‌های امداد قرار دهند.

سرپرست کمیته امداد گفت:‌برخی از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد کرمان در طرح کپرزدایی برای مسکن از بانک‌ها وام گرفته‌اند و قرار بوده دولت آنها را ضمانت کند که انجام نداده و اکنون این مددجویان به مشکل برخورده‌اند.

وی در بحث ازدواج دختران و مهارت‌آموزی به دختران تحت حمایت کمیته امداد بیان داشت: راه‌هایی فراهم شده تا آنها آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/80017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول