اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی معطل نمی‌مانند

رئیس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری سه فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد و گفت: محموله‌ها طبق روال با یک سرعت مناسب در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می‌شود.

کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی معطل نمی‌مانند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ حمید جهرمی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون 168 هزار تن کالاهای اساسی شامل 125 هزار تن گندم و 43 هزار تن شکر خام از این سه فروند کشتی در حال تخلیه است.

وی با اشاره به اینکه تخلیه همزمان کالا از کشتی به کامیون از تسهیلاتی است که برای تسریع در تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری شهیدرجایی اختصاص داده شده است، ابراز داشت: کشتی‌های دیگر حامل کالاهای اساسی در مسیر رسیدن به مجتمع بندر شهید رجایی هستند.

رئیس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون تن گندم، 480 هزار تن روغن خام، 253 هزار تن شکر خام و 115 هزار تن برنج در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس ترخیص و به سراسر کشور ارسال شده است.

جهرمی‌نژاد افزود: عملیات تخلیه کالاهای اساسی با همکاری 20 نفر از پرسنل اداره امور بندری و 10 شرکت خصوصی به دو شیوه تخلیه به وسیله برج‌های مکنده غلات و قیف ـ گراپ انجام می‌شود.

رئیس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان وضعیت عملیاتی در بندر شهید رجایی را مطلوب اعلام کرد و گفت: کالاهای اساسی طبق روال با یک سرعت مناسب در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می‌شود.

رئیس اداره امور بندر اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه 60 درصد صادرات و واردات کشور از طریق مجتمع بندری شهید رجایی انجام می‌شود، گفت: درحال حاضر و با هماهنگی‌های صورت گرفته با بخش‌های مختلف و تسهیلاتی که گمرک برای کالاهای اساسی قائل شده است، تخلیه و بارگیری این کالاها در اولویت قرار داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخلیه و به سمت بازارهای مقصد بارگیری می‌شود.

وی در پایان با اعلام این مطلب که هر دو هفته یکبار با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور جلساتی در خصوص یکسان سازی رویه کالای اساسی تشکیل می‌شود، گفت: در کلیه بنادر تجاری کشور از جمله بندر شهید رجایی مسائل مربوط به تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی با حضور سازمان‌های ذی‌ربط از جمله گمرک، معاونت غذا و دارو، قرنطینه، استاندارد و شرکت بازرگانی از طریق ویدئو کنفرانس پیگیری و بررسی می‌شود.

انتهای پیام/88001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول