اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

توطئه صهیونیست‌ها در تقویت معارضان سوری آشکار است

یکی از مراجع تقلید گفت: دست پنهان صهیونیست‌ها در توطئه علیه حکومت بشار اسد و تقویت معارضان سوری کاملاً دیده می‌شود.

توطئه صهیونیست‌ها در تقویت معارضان سوری آشکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امروز در انتهای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: پس از فتنه 88 سفرهای متعددی به استان‌های مختلف داشتم و طی آن‌ها با مردم به صورت چهره به چهره به گفت‌وگو نشستم و در جمع اقشار مختلف مردم سخنرانی کردم زیرا حضور در میان مردم و ارتباط نزدیک با آن‌ها از جمله ویژگی‌های عالمان دین باید باشد.

وی افزود: پیامبران الهی این رویه را داشتند و هیچ‌گاه درب منازلشان به روی مردم بسته نبود؛ آن‌ها همچون پدری مهربان برای حل مشکلات امت تلاش می‌کردند بنابراین علمای دین هم باید مردم‌داری را از آن‌ها بیاموزند و ارتباط نزدیکی با توده‌های مختلف مردمی داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حضرت محمد (ص) پس از بسط و گسترش اسلام در جزیرة‌العرب حدود 30 نامه به سران و پادشاهان کشورهای دیگر نوشتند تا آن‌ها را به دین مبین اسلام دعوت کنند خاطرنشان کرد: با این حال تنها پادشاه حبشه بود که به صورت کامل این دعوت را پذیرفت و اسلام آورد.

وی ادامه داد: اهمیت این امر چنان بود که پیامبر اکرم (ص) پس از اینکه نجاشی پادشاه حبشه درگذشت از مدینه برای او نماز میت خواند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه به ضرورت اتحاد میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: اتحاد در حقیقت مانند رشته تسبیح دانه‌های آن را در کنار هم نگه می‌دارد و مانع از این می‌شود که دشمنان بتوانند بر مسلمانان چیره شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت علی (ع) در دوران سکوت 25 ساله خود مشورت‌هایی را به خلفا می‌داد، عنوان کرد: ایشان در حقیقت می‌خواستند عظمت اسلام روز به روز بیشتر شود و مسلمانان پراکنده نباشند.

وی جنگ در سوریه را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز آمریکا و عربستان سعودی با مبالغ هنگفتی سعی می‌کنند داعش، النصره و دیگر گروه‌های معارض را تقویت کنند تا آن‌ها محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را در هم بشکنند و حکومت بشار اسد را سرنگون سازند بنابراین دست پنهان صهیونیست‌ها در این میان کاملاً دیده می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه اخیراً مخالفان بشار اسد و گروه‌های تکفیری در کشورهای مختلف خواستار اتحاد در مقابل شیعیان شده‌اند، گفت: در این شرایط باید همه مسلمانان علیه این خطر، وحدت میان خود را تقویت کنند.

این مرجع تقلید در خاتمه با اشاره به لغو دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 اظهار کرد: بان کی مون ابتدا از ایران دعوت به حضور در این کنفرانس کرد ولی با فشاری که قدرت‌های بین‌المللی وارد می‌آورند این دعوت را پس گرفت.

انتهای پیام/78004/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول