اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

هنر نقالی به عرصه آکادمیک و آموزش وارد شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: با توجه به اینکه هنر نقالی رو به فراموشی است، باید به صورت آکادمیک وارد دانشگاه‌ها شود.

هنر نقالی به عرصه آکادمیک و آموزش وارد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر همایش نقالان برتر در دفتر خبرگزاری فارس از همدان، با بیان اینکه از همه خبرگزاری‌ها در همکاری با میراث فرهنگی و ارج نهادن به حوزه گردشگری تشکر می‌کنم، افزود: در این میان خبرگزاری فارس در حوزه گردشگری کمک بسیار زیادی کرده و در اعتلای نام همدان نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع میراث فرهنگی نیز مشکلی با نقد سازنده رسانه‌ها ندارد، اظهار کرد: نقد سازنده خوب است اما اینکه در نقد با چه نگاهی به موضوعات نگریسته شود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تشکر از شهرداری برای در اختیار گذاشتن تالار فجر در ایام جشنواره زمستانی خطاب به معاونت فرهنگی شهردار اذعان کرد:‌ کمیته نامگذاری‌ها را در این معاونت راه‌اندازی کنید تا بتوانیم به حوزه فرهنگ و میراث فرهنگی کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم کارهای ماندگاری در زمستان سال 92 داشته باشیم، افزود: از این پس باید بیشتر به مسائل فرهنگی توجه کنیم.

ایزدی با اشاره به یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگ یادآور شد: برخی از هنرهای فاخر و اصیل گذشته به فراموشی سپرده شده به طوری که در همدان نقاشی قهوه‌خانه‌ای و نام استاد حسین همدانی که حرف نخست را در این زمینه می‌زد، فراموش شده است.

وی با تأکید بر اینکه هنر نقالی به صورت آکادمیک به دانشگاه‌ها وارد شود، افزود: در اردیبهشت ماه امسال همایش نقالی در همدان برگزار و مورد استقبال قرار گرفت که دومین همایش این برنامه نیز در جشنواره زمستانی در تالار فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89003/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول