اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی استانداری کرمانشاه مطرح کرد

راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه و صدور مجوز عبور برای ماشین‌های عراقی

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مجوز ورود به کشور (کاپیتاژ) برای ماشین‌های عراقی از یک‌ماه گذشته تاکنون صادر شده، گفت: بازارچه تیله‌کوه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه و صدور مجوز عبور برای ماشین‌های عراقی

شهریار حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: هیئت سیاسی و اقتصادی منطقه گرمیان اقلیم کردستان عراق طی چند روز گذشته وارد قصرشیرین شد و تصمیماتی درباره بازارچه‌های مرزی اتخاذ شد.

حیدری ادامه داد: بعد از چند جلسه مشترک با طرف عراقی برای راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه، دولت عراق برای انجام این موضوع آمادگی خود را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی از طرف دولت ایران صادر و با طرف عراقی در این زمینه صحبت شده، تصریح کرد: برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در مرز تیله‌کوه مشکلی وجود ندارد و به‌زودی این اتفاق رخ می‌دهد. 

به گفته مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه، فعالیت در بازارچه مذکور در سطح کوله‌بری شروع می‌شود و دو نفر به نمایندگی از استان کرمانشاه و یک نفر به‌ نمایندگی از طرف عراقی معرفی شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه طرف عراقی برای شروع فعالیت پیله‌وری نیاز به بررسی بیشتری دارد، عنوان کرد: برای تحقق این موضوع دولت عراق باید مجوزهای لازم را صادر کند.

حیدری معتقد است، فعالیت بازارچه مرزی تیله‌کوه، موجب روان شدن مبادلات مرزی و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در مرز پرویزخان واقع در شهرستان قصرشیرین می‌شود.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه از مشخص شدن وظایف دستگاه‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های لازم در مرز تیله‌کوه خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: مرز سومار نیز فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند و منتظر آماده شدن طرف عراقی برای اجرایی شدن هستیم و هر دو طرف مجوزهای لازم را در این زمینه اخذ کرده‌اند.

حیدری بیان داشت: مرز سومار مکان‌یابی شده و امکاناتی همچون آب، برق، گاز و... به این نقطه منتقل شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: مشکلات پرویزخان بررسی شد و مجوز عبور ماشین‌ها (کاپیتاژ) برای ماشین‌های عراقی از یک‌ماه گذشته تاکنون صادر شده است.

حیدری این موضوع را در رونق گردشگری موثر دانست و متذکر شد: باز شدن مرز جدید موجب پویایی در نقاط مرزی شده و افزایش اشتغال و رونق چرخه تولید را به‌دنبال دارد.

این مسئول ابراز داشت: افراد زیادی از فعال شدن بازارچه‌های مرزی منتفع می‌شوند و یک زنجیره اقتصادی در امر تولید و صادرات شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول